הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשיך להתסיס כנגד חברות בארגון: טראמפ קורא להחזרת רוסיה לקבוצת הG-7
למרות המתיחות בין רוסיה לארה"ב שהתעצמה בתקופתו וכנגד עמדת חברות בארגון, קרא היום הנשיא האמריקאי להחזרת הפדרציה שבהנהגת פוטין לקבוצת המדינות המתועשות. "למה אנחנו מקיימים פגישה אם רוסיה לא בפגישה?!", תמה טראמפ. "הם זרקו את רוסיה והם צריכים להחזיר אותה חזרה פנימה, משום שאנחנו צריכים אותה בשולחן המשא ומתן", תבע. יבוי לדבריו קיבל נשיא ארה"ב מראש ממשל הטרי של איטליה, ג'וזפה קונטה, שמדינתו חברה בארגון. קונטה צייץ בטוויטר את הדברים הבאים: "אני מסכים עם הנשיא טראמפ: צריך להחזיר את רוסיה ל-G8 לטובת כולם". כאן בבית, בארה"ב, טראמפ נתקל בביקורת למהלך האחרון לא רק בקרב יריביו במפלגה הדמוקרטית

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ אמר היום (ו') כי רוסיה צריכה לחזור אל קבוצת המדינות המתועשות, ה-G-7.

טראמפ, שאמר את הדברים בהצהרה לכתבים בצאתו מהבית הלבן לפסגת הקבוצה שצפויה להיערך בסוף השבוע הנוכחי בקנדה, קבע כי "רוסיה צריכה להיות בפגישה הזאת".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ בבית הלבן היום (ו') (צילום: גטי אימג'ס)

"אני אוהב את המדינה שלנו, אני הייתי הסיוט הגדול ביותר של רוסיה. בלי כל קשר לכך, רוסיה צריכה להיות בפגישה הזאת. למה אנחנו מקיימים פגישה אם רוסיה לא בפגישה?!  אתם יודעים, בין אם תאהבו זאת או לא, וייתכן שזה לא תקין פוליטית, אבל יש לנו עולם לנהל וה-G-7, שהיה בעבר ה-8G. הם זרקו את רוסיה והם צריכים להחזיר אותה חזרה פנימה, משום שאנחנו צריכים אותה בשולחן המשא ומתן", אמר טראמפ בהתייחסו לחברות ארגון ה-G-7.

"כל המדינות הללו מנצלות את ארה"ב בתחום המסחר, ואנחנו צריכים לסדר את זה ונסדר את זה", הבטיח.

"כשכל זה ייגמר כולנו נהיה מאוהבים שוב", הבטיח בהתייחסו ליחסים העתידיים של ארה"ב ויתר חברות ה-G-7.

דבריו של טראמפ באים בצל המתח הכבד השורר בין שתי המעצמות, רוסיה וארה"ב, שהתעצם מאוד עם היבחרו של טראמפ לנשיאות. 

בנוסף, קריאתו של טראמפ להחזרת רוסיה ל-G-7, מנוגדת לעמדת מדינות החברות בארגון, כדוגמת צרפת, בריטניה וגרמניה, לאחר שרוב חברות הארגון, בכללם מדינות המערב ויפן, השעו את רוסיה מחברות בארגון - שאז עוד נקרא G-8 - בשל הפלישה הרוסית לחצי האי קרים, שרוסיה מחזיקה בו גם כיום.

 


נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בפגישתו עם דונלד טראמפ בפסגת ה-G-20 ב-7 ביולי 2017 בהמבורג, גרמניה (צילום: אוון ווצ'י /  איי.פי.)




 דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר בתגובה לדבריו של טראמפ כי "רוסיה מתמקדת בפלטפורמות אחרות, בנפרד מה-G7".

כשנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נשאל בריאיון לשירות השידור הציבורי האוסטרי ORF מוקדם יותר השבוע מה לדעתו צריך לקרות על מנת שרוסיה תחזיר את חצי האי קרים לאוקראינה, ענה אחרון כי "אין תנאים לכך ולעולם לא יהיו".

גיבוי לדבריו קיבל נשיא ארה"ב מראש ממשל הטרי של איטליה, ג'וזפה קונטה, שמדינתו חברה בארגון. קונטה צייץ בטוויטר את הדברים הבאים: "אני מסכים עם הנשיא טראמפ: צריך להחזיר את רוסיה ל-G8 לטובת כולם".

כאן בבית, בארה"ב, טראמפ נתקל בביקורת למהלך האחרון לא רק בקרב יריביו במפלגה הדמוקרטית.

כך לדוגמה, הסנטור בן סאסה ממפלגתו של הנשיא, המפלגה הרפובליקנית וחבר וועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, מסר כי "פוטין אינו חבר שלנו ולוא של הנשיא שלנו. הוא ביריון שמשתמש בתוקפנות בסגנון סובייטי על מנת לנהל 'מלחמת צללים' כנגד אמריקה, ומנהיגינו צריכים לנהוג כמוהו".

מנהיג המיעוט בסנאט, הסנטור היהודי מהמפלגה הדמוקרטית, צ'אק שומר יצא גם הוא בביקורת חריפה נגד טראמפ.

שומר טען כי טראמפ הופך את מדיניות החוץ של ארה"ב ל"בדיחה עולמית".

הוא הוסיף כי הנשיא האמריקאי עושה "נזק ארוך טווח למדינתנו".


.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE