הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהל הבטיחות מתחנן בפני נהגי דרום פלורידה: תקנו את כריות האוויר - זה בחינם!
כמעט חצי מיליון כלי רכב בדרום פלורידה מסתובבים על הכבישים עם כריות אוויר פגומות מתוצרת "טקאטה" - שעלולות להתפוצץ, לפצוע ואף להרוג ללא אזהרה. התקלה הפכה להחזרה הנרחבת ביותר בתולדות תעשיית הרכב, והיא מקיפה 37 מיליון כלי רכב ו-50 מיליון כריות אוויר. 23 נהרגו, יותר מ-300 נפצעו כתוצאה מן התקלה ברחבי העולם

מומחים לבטיחות רכב קובעים פה-אחד: קרוב לחצי מיליון תושבי פלורידה צריכים לגשת מיד לתקן את כריות האוויר הפגומות שלהם. המנהל הלאומי לבטיחות בכבישים המהירים (NHTSA) קורא לבעלי כלי רכב בהם מותקנת כרית אוויר מתוצרת טקאטה להגיע בדחיפות לסוכנויות הרכב לתיקון התקלה, שעלולה לסכן חיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ככל שחם ולח יותר - הסכנה עולה (צילום: Shutterstock.com)



הבעיה דחופה במיוחד בדרום פלורידה, שם אומרים המומחים כי החום והלחות הופכים את כריות האוויר מתוצרת טקאטה לפגיעות במיוחד להתפוצצות המתיזה רסיסים בוערים על הנהגים והנוסעים. התקלה, שהביאה למספר חקירות ממשלתיות, קנסות ואישומים, מואשמת באחריות למותם של לפחות 23 בני אדם ולמעלה מ-300 פצועים ברחבי העולם.

כ-459 אלף כלי רכב במחוזות בראוורד ומיאמי-דייד עדיין נוסעות על הכביש עם כריות אוויר מקולקלות מתוצרת טקאטה. "אני מודאגת עמוקות ממספרן הגבוה של כריות האוויר הלא-מתוקנות בכלי רכב כאן בדרום פלורידה", אמרה סגנית ראש המנהל הלאומי לבטיחות בכבישים המהירים, היידי קינג, בהודעה רשמית. "אינני יכולה להדגיש מספיק את הדחיפות של ההחזרה הזו - כריות האוויר האלה עלולות להרוג. אם הרכב שלכם נכלל בהחזרה, אל תתעכבו בהגעה לסוכנות לתיקון חינם. זה יכול להציל את החיים שלכם או של מישהו שאתם אוהבים".

התקלה של טקאטה הפכה להחזרת הרכב הגדולה בהיסטוריה. היא כוללת 37 מיליון כלי רכב בארה"ב וסך של 50 מיליון כריות אוויר. על פי נתוני ה-NHTSA, כ-60% מכריות האוויר המקולקלות הוחלפו נכון ל-27 באפריל. בשל גודלה של ההחזרה, התיקונים צפויים להימשך עד סוף העשור. כלי הרכב הישנים באזורים הלחים ביותר נמצאים בסיכון הגבוה ביותר, שכן בתנאים כאלה סביר יותר שמאיץ האמוניה החנקתית שמנפח את הכריות יתפרק עם הזמן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE