הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: דוח פנימי חשף תקלה חמורה בתהליך מתן האישורים לנשיאת נשק - אישורם של כ-300 בני אדם בוטל
291 נושאי נשק איבדו את האישור לעשות זאת לאחר שהתגלה כי הרקע שלהם לא נבדק במאגר מידע לאומי על מחלות נפש והתמכרויות לסמים. נציב החקלאות אדם פוטנם מהמפלגה הרפובליקנית, שמתמודד על תפקיד המושל, האשים עובד זוטר בנעשה ועורר עליו ביקורת חריפה: "זה לא עוד יום רע במשרד"

פלורידה לא ערכה בדיקות רקע למבקשי היתר לשאת נשק מוסתר במשך יותר משנה - וכך גרמה לכך שייתכן שמי שלא אמור היה לקבל היתר, קיבל אותו בכל זאת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המדינה לא בדקה במאגר הלאומי והעניקה אישור גם למי שלא אמור לקבל כזה. אילוסטרציה


התקלה, שהתגלתה בדוח פנימי שלא פורסם לציבור עד אמש, קרתה במהלך תקופת זמן שבה הייתה עלייה חדה במספר מבקשי ההיתר לשאת נשק מוסתר. באופן כללי, פלורידה לא מתירה לשאת נשק בציבור, אך ליותר מ-1.9 מיליון בני אדם יש היתר לשאת נשק בציבור כל עוד הוא מוסתר.

המדינה ביטלה 291 היתרים שניתנו בעקבות התקלה החמורה, זאת לאחר שדוח של המבקר הכללי נשלח ביוני אשתקד לגורמים בכירים במחלקה שאחראית על מתן ההיתרים.

"טמפה ביי טיימס" היה הראשון לדווח על הדוח ועל התקלה. על פי הדוח, המדינה לא בדקה רקע פלילי במאגרים לאומיים בין החודשים פברואר 2016 ומרץ 2017.

נציב החקלאות אדם פוטנם, חבר המפלגה הרפובליקנית שמתמודד על משרת המושל, שמנסה להקל על הוצאת אישורים מסוג זה, טען כי למרות הכל, המדינה ערכה בדיקות רקע פליליות משל עצמה - ולא מהמאגר הלאומי - עבור תושבים שביקשו להוציא היתר במהלך אותם חודשים.

פוטנם טען כי האשמה ברשלנות הזאת מוטלת על עובד המחלקה, שלא עשה את תפקידו כראוי. " העובד לשעבר היה ערמומי ורשלן, ומיד פתחנו בחקירה ונקטנו צעדים כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב", אמר.

מק'קינלי לואיס, דובר של המושל הרפובליקן ריק סקוט, אמר כי משרד המושל לא קיבל לידיו את הדוח שחשף את התקלה.


האשים את הש"ג. פוטנם


תומכי ההגבלות על החזקת נשק מתחו ביקורת חריפה על פוטנם בשל האירוע החמור, וקראו לו להתפטר מתפקידו. בשנה שעברה עורר פוטנם את חמתם של התומכים בהגבלות, לאחר שאמר שהוא "תומך NRA גאה". הוא אמר עוד כי לא יתמוך בחוקי הנשק החדשים שמנסה פלורידה להעביר לאחר הירי בתיכון סטונמן דאגלס בפארקלנד.

"אנשים כמו פוטנם חושבים שמדובר בעוד יום רע במשרד, אבל כאשר אתה מסתיר רשלנות כזאת שמסכנת את כל התושבים והילדים בפלורידה, אתה מאבד את הזכות המוסרית להנהיג", אמר ראש עיריית מיאמי לשעבר פיליפ לוין, חבר במפלגה הדמוקרטית שמתמודד גם הוא על תפקיד המושל.

המדינה משתמשת במאגר הלאומי כדי לבדוק אם ישנן סיבות שונות, כגון מחלה נפשית או התמכרות לסמים, שעשויות למנוע ממבקש היתר לשאת נשק את קבלת ההיתר.

במרץ 2017 נפתחה חקירה לאחר שעובד מדינה הבחין כי פלורידה לא מקבלת שום תגובה מאלה שבקשתם אמורה היתה להידחות בשל מידע מהמאגר הלאומי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE