הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תחזית חדשה: ירידה במחירי הנפט עוד בשנת 2018, אף חדה יותר ב-2019
על פי התחזית מסוף השבוע האחרון של ענק הבנקאות האמריקאי, ג'יי.פי. מורגן, מחירי הנפט יירדו בהמשך השנה האזרחית הנוכחית, 2018, ויירדו בשיעור ניכר אף יותר בשנת העסקים 2019, כאשר הצפי הוא לירידה גם במספר מקורות אספקת הנפט ובביקושים אליו. במקביל, קובעת התחזית כי שיעורי מחירי הנפט מוכיחים כי השוק מהמר על עלייה להפקה של 4,000 חביות ביום

עתיד קודר בכל הקשור לגובה מחירי הנפט בעולם. כך, לכל הפחות, קובעת תחזית חדשה של ענק הבנקאות האמריקאי, ג'יי.פי. מורגן. קודר זו כמובן שאלה של השקפה. לכיס של רובנו בתחנת הדלק, מדובר בחדשות טובות מאד, דווקא. 

על פי התחזית, מחירי הנפט יירדו בהמשך השנה האזרחית הנוכחית, 2018, ויירדו בשיעור ניכר אף יותר בשנת העסקים 2019, כאשר הצפי הוא לירידה גם במספר מקורות אספקת הנפט ובביקושים אליו.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ירידה במחירים לצד ירידה במקורות האספקה והביקוש. חביות נפט (צילום ארכיון: מידל איסט מוניטור)



"למרות המתחים הגיאו-פוליטיים והסיכונים לשיבושים באספקה בהיקף רחב הולכים ומתמשכים וניצבים ברף העליון במהלך שנת 2018, אנחנו סבורים סבורים שהמחירים יראו תיקונים מטה לקראת סוף השנה ויישארו כך גם בשנת 2019", צופה מחבר התחזית, אבישק דשפאנדה, המשמש אנליסט בחברת הבנקאות האמריקאית.

למרות שמחירי הנפט עלו בתקופה האחרונה בשיעור של כ-3.5 אחוזים, ג'יי.פי. מורגן הותיר את התחזית שלו בכל הקשור לבוחן הביצועים של מדד הנפט הגולמי "ברנט קרוד" (Brent Crude) ל-69.30 דולרים לחבית. רק לשם השוואה: ביום שישי האחרון, מדד ה"ברנט קרוד" נסחר מעט מתחת ל-77 דולרים לחבית, לאחר שהגיע בעת האחרונה כבר לרמת מחיר של 80.50 דולרים לחבית.

בנוסף, ג'יי.פי. מורגן יכול לצפות כעת כיצד ממוצע המדד הנפט הגולמי האמריקאי "יו.אס. ווסט טקסס אינטרמדייט קרוד" מתקבע על ממוצע של 62.20 דולרים לחבית, רחוק 3 דולרים בלבד לחבית מתחזיתו האחרונה. זאת לאחר שביום שישי האחרון הוא נסחר ברמת מחיר של כמעט 66 דולרים לחבית, לאחר שכמעט והגיע לרמת מחיר של 73 דולרים לחבית לפני כשבועיים.

ענק הבנקאות האמריקאי מודה ומבהיר בתחזיתו מסוף השבוע האחרון גם הוא כי ועידת אופ"ק (ארגון המדינות המייצאות נפט) הצפויה להתכנס בעוד שבועיים היא זו שתקבע, למעשה, את אופי ושיעור תזוזת המחירים - לכל הפחות, בטווח הקרוב והמיידי. במקביל, תחזית זו קובעת כי שיעורי מחירי הנפט מוכיחים כי השוק מהמר על עלייה להפקה של 4,000 חביות ביום.

 יחד עם זאת, עדיין, בג'יי.פי. מורגן סבורים כי מחירי הנפט צפויים לרדת בעיקר משום שההערכתם היא כי ארגון המדינות המייצאות נפט צפוי להגדיל את מכסות ייצוא הנפט, דבר שיאותת לחזרה לקצב שיעורי הפקת הנפט בתקופה שלפני שנת 2017. בנוסף, על פי ג'יי.פי. מורגן, הדבר יסמן מעבר למצב של רוויה בשוק הפקות הנפט כבר ברבעון הרביעי של שנת העסקים הנוכחית.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE