הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך לפסגה: הנשיא טראמפ נחת בסינגפור, שעות לאחר הגעתו של קים ג'ונג און
שני המנהיגים נמצאים קרוב זה לזה, אך הם צפויים להיפגש רק ביום שלישי. גורמים בוושינגטון ציינו כי נערכות הכנות גם לאפשרות של המשך הפגישה ביום רביעי

הנשיא דונלד טראמפ נחת היום (ראשון) בסינגפור, לקראת המפגש ההיסטורי שצפוי להיערך ביום שלישי בינו לבין מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, שהגיע למקום כמה שעות לפני כן. טראמפ התקבל על ידי שר החוץ המקומי, ויויאן בלאקרישנאן, שקיבל לפני כן את פניו של הדיקטטור מפיונגיאנג. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ יוצא מאייר פורס 1 לאחר הנחיתה בסינגפור


טראמפ נשאל על ידי כתבים שנכחו במקום ונשאל מה תחושותיו לגבי המפגש הצפוי. "טובים מאוד", אמר הנשיא ונכנס אל הלימוזינה שהמתינה לו סמוך למדרגות האייר פורס 1. 

כמה שעות לפני כן הגיע קים ג'ונג און לסינגפור והתקבל גם הוא על ידי שר החוץ המקומי, בלאקרישנאן. על פי התמונות שפרסמה ממשלת סינגפור, קים הגיע במטוס של אייר צ'יינה, ומלווים אותו קים יונג צ'ול, שנפגש מוקדם יותר החודש עם הנשיא טראמפ והעביר לו מכתב מקים.


קים לאחר הנחיתה בסינגפור


קים צפוי להיפגש היום עם ראש ממשלת סינגפור, לי הסיין לונג. ראש הממשלה ייפגש מחר עם טראמפ.

קים בא למלון סנט רג'יס כשהוא מאובטח בעשרים אנשי אבטחה, אותם ניתן היה לזהות בקלות על ידי התגים האדומים שענדו. אנשי האבטחה תפסו עמדות עוד לפני הגעתו של קים. יחד עם אנשי כוחות הביטחון המקומיים ועם עובדי המלון, הם יצרו מגן אנושי סביב הכניסה למקום, תוך שהם לא מאפשרים תצפית על קים עצמו. על אורחי המלון נאסר לשאת טלפונים סלולריים ותיקים, והם התבקשו להישאר במקומם. 

כאשר הגיע, בשעה 3:40 בצהריים (שעון מקומי), פנה קים הישר אל מעליות המלון בלי לפנות אל הקהל שהתאסף לקראת בואו. זמן קצר לאחר מכן, הגיעה שאר המשלחת של פיונגיאנג, ובהם גם קים יו ג'ונג - אחותו הקטנה של הדיקטטור.


קים נפגש עם ויויאן בלאקרישנאן, שר החוץ של סינגפור


הנשיא טראמפ התייחס רבות לפגישתו הצפויה עם קים - שעברה עליות ומורדות עוד בטרם התרחשה - ואף התייחס אליה בחיוב רב. עם זאת, הנשיא לא מסר לציבור את הפרטים המדויקים על ההישגים שבכוונתו להשיג בפגישה ההיסטורית.

"אני מרגיש שקים ג'ונג און רוצה לעשות משהו גדול בשביל העם שלו", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בקנדה, לפני שעזב את ועידת ה-G7, "יש לו את ההזדמנות, והיא לא תשוב".
למרות האופטימיות לקראת הפגישה, טראמפ ידע גם להנמיך את הציפיות ממנה ואמר כי ייתכן שהיא לא תצליח. "אני חושב שכבר בדקות הראשונות של הפגישה אדע", אמר טראמפ, "לכל הפחות, לדעתי, לפחות פגשנו אחד את השני".


אורחים ואנשי אבטחה במלון סנט רג'יס


רשת CNN דיווחה מפי מקורות אנונימיים כי וושינגטון מתכוננת לאפשרות שהפגישה תתארך ותימשך יום נוסף. זאת, בהתאם להתפתחויות הצפויות בעוד יומיים.

עלות המפגש עבור סינגפור היא 15 מיליון דולרים. כך אמר היום ראש הממשלה המקומי, לי, לכלי התקשורת במרכז התקשורת שהקימה עיר-המדינה במיוחד עבור האירוע. "זו התרומה שלנו למאמצים בינלאומיים שמהווים אינטרס חשוב שלנו", אמר לי.

בימים האחרונים, ביקר צוות של נציגים אמריקניים בקוריאה הדרומית וביקר תכופות אצל שכנתה מצפון כדי לדון עם בכירים בפיונגיאנג, בפגישות שנערכו באיזור המפורז שבין הקוריאות. הגורמים השונים, ובהם שר החוץ מייק פומפאו, מסרו הודעות חיוביות לפיהן קוריאה הצפונית מוכנה להתפרק מנשקה הגרעיני באופן מלא. עם זאת, עדיין נותרו שאלות לגבי המחיר של צעד כזה - לא רק עבור פיונגיאנג, אלא גם עבור וושינגטון וסיאול.

מאז שקים בחר לשלוח יד דיפלומטית אל הדרום בתחילת השנה, הוא אותת כי הוא מוכן לקבל חלקים מהברית הצבאית שבין ארצות הברית לבין קוריאה הדרומית.

בחודש שעבר אמר נשיא קוריאה הדרומית מון ג'אי-אין כי קים מוכן לוותר על דרישתו המוקדמת להוציא את החיילים האמריקנים מקוריאה הדרומית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE