הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת "הרעשים המוזרים": הוואנה טוענת כי החזרת הדיפלומטים האמריקניים נעשתה ממניעים פוליטיים
בעקבות החזרתם של עוד שני עובדי שגרירות בהוואנה, קובה טוענת כי לא נמצא מקור הרעשים הלא מוסברים מהם סובלים הדיפלומטים האמריקניים. גם בגוואנז'ו שבסין סובלים עובדי הקונסוליה מתסמינים דומים

משרד החוץ של קובה הודיע כי הוא לא גילה את המקור לתסמינים המסתוריים שפגעו בדיפלומטים אמריקניים בשגרירות בהוואנה בחודש שעבר. לטענת המשרד, החזרת הדיפלומטים לארצות הברית הוא צעד שנעשה בשל מניעים פוליטיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השגרירות האמריקנית בקובה


בהודעה שפרסם משרד החוץ בהוואנה נמסר כי נפתחה חקירה רשמית בנושא, לאחר שהתגלה כי עובדי השגרירות האמריקנית דיווחו על "סימפטומים רפואיים כתוצאה מ'רעש לא מוגדר' במגורים שלהם". על פי ההודעה, הרשויות לא הצליחו לאתר את מקור הקולות המשונים.

"לאחר יותר משנה של חקירה על ידי סוכנויות ומומחים מקובה ומארצות הברית, אנחנו יכולים לאשר שאין תיאוריה מגובשת ומדעית שיכולה להצדיק את הצעדים שנקטה בהם ארצות הברית נגד קובה, ופוגעים ביחסים בין שתי המדינות", נמסר בהודעת המשרד.

ההודעה של הוואנה באה לאחר שארצות הברית החזירה עוד שני עובדי שגרירות לארצות הברית בשל בעיות בריאות. כך על פי בכיר במשרד החוץ האמריקני.  הגורם ציין כי השניים עברו בדיקות רפואיות, אך הם עדיין לא ברור מה הגורם לרעשים המשונים עליהם הם התלוננו.

בשנה שעברה, 24 עובדי ממשל ובני משפחותיהם שהוצבו בקובה התלוננו על סימפטומים דומים, שמזכירים את התופעות שנגרמות בשל זעזוע מוח או פגיעה מוחית קלה. כך לפי דיווחי משרד החוץ. המחלה המסתורית הזאת שתקפה את העובדים הוסיפה למתיחות בין וושינגטון להוואנה.

שר החוץ, מייק פומפאו, הודיע בשבוע שעבר כי משרדו הקים בחודש שעבר צוות פעולה שנועד "לערוך תגובה בין-משרדית לאירועי הבריאות הלא מוסברים". הוא הוסיף כי "המאפיינים המדוייקים של הפגיעות מהם סובלים כמה אנשי סגל, והאם יש קשר בין כל המקרים, עדיין לא ברור".


הכניסה לקונסוליה האמריקנית בגוואנז'ו, סין


בשבוע שעבר הוחזרו לארצות הברית כמה דיפלומטים שהוצבו בגוואנז'ו, סין, בעקבות חשש שהם סובלים ממחלה מסתורית שדומה בתסמיניה לפגיעה מוחית. על פי הדיווחים, נראה כי הם סובלים מתסמינים דומים לאלה שסובלים מהם המוצבים בקובה. הצעד בא לאחר שהתברר כי אחד העובדים "סובל מאירוע רפואי" בעיר שנמצאת בדרום סין. משרד החוץ הציב במקום צוות רפואי במטרה לבדוק את אנשי הסגל המוצבים במקום ואת בני משפחותיהם.

"כתוצאה מהבדיקות עד כה, משרד החוץ החליט לשלוח כמה עובדים לבדיקות נוספות והערכה מקיפה של הסימפטומים והממצאים בארצות הברית", אמרה דוברת של משרד החוץ, התר ניוברט. לדבריה, "מומחי רפואה ימשיכו לערוך בדיקות מקיפות כדי לקבוע את המקור לסימפטומים, ולבדוק אם הממצאים מתאימים לדיווחים הקודמים על פגיעה של אנשי סגל אחרים - או שמדובר באירועים שונים לחלוטין".

על פי דיווחי הניו יורק טיימס, לפחות שני אנשי סגל פונו מהמקום והוחזרו לארצות הברית לאחר שהתלוננו על שמיעת רעשים משונים בסין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE