הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנקה את מצפונו? מייסד קרייגסליסט בתרומת ענק לעולם העיתונות
קרייג ניומארק, מי שאחראי בעיני רבים לירידת העיתונות המודפסת, תרם את סכום העתק לבית הספר לעיתונות של CUNY ואמר: "יש כעת מלחמת מידע, ונצטרך אנשים טובים שיהיו מוכנים לעשות משהו אמיתי". תרומה זו מצטרפת לתרומות רבות אחרות שנתן ניומארק לעמותות תקשורת נוספות. ביה"ס לעיתונות ייקרא על שמו כהוקרה

האתר שהקים קרייג ניומארק פגע בעיתונות המודפסת, אך כעת החליט מייסד האתר קרייגסליסט לתרום 20 מיליון דולר לפקולטה לעיתונות ב-City University of New York, הידוע יותר בקיצורו CUNY. בעקבות התרומה, החליטה האוניברסיטה לשנות את שם בית הספר לעיתונות, כך שייקרא על שמו של ניומארק, שאמר כי "בימים אלו אנחנו נאבקים במלחמת מידע, ונצטרך אנשים טובים שיהיו מוכנים לקום ולעשות משהו אמיתי".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


City University of New York (צילום: CUNY)


כאשר נשאל ניומארק מדוע בחר דווקא ב-CUNY, מוסד אקדמי שאין לו קשר אליו, השיב כי מדובר באוניברסיטה ציבורית בעלת סטודנטים ממגוון רקעים. מעבר לכך, הסטונדטים של CUNY מזכירים לניומארק את עצמו בעת לימודיו: סטודנט עני המסתמך על סיוע כלכלי על מנת לסיים את התואר שלו. ולמרות ששמו יתנוסס מעל בניין הפקולטה, הוא אינו מתכוון להיות מעורב יתר על המידה, אלא ידבוק בדרך העבודה של "לתת כסף ולזוז מהדרך", לדבריו.


קרייג ניומארק, מייסד האתר קרייגסליסט (צילום: Shutterstock)


בשנים האחרונות, ניומארק תרם כספים רבים לעמותות ובתי ספר לעיתונות, לרבות בית הספר לעיתונות של האוניברסיטה היוקרתית "קולומביה" והאתר הפוליטיקה ProPublica. "העניין הוא שאנחנו נמצאים במשבר של מידע. כולנו ביחד פה וכולנו נצטרך לעבוד על מנת לצאת מן המצב הבעייתי שאליו נתקלנו", סיכם ניומארק.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE