הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קולורדו: "שריפת 416" הכפילה את גודלה, אלפים פונו מבתיהם
השריפה ממשיכה להשתולל במערב המדינה ועד כה כילתה כ-22 אלף אקר. רוחות חזקות ויובש באוויר גורמים להתפשטותה באזור דוראנגו, שם נאלצו לפנות כ-2,000 משפחות; מכבי האש תולים תקוות במזג האוויר הגשום שאמור להגיע לאזור תוך ימים אחדים, אך קיים חשש כי השריפה תמשיך לגדול עד אז

רוחות חזקות ומזג אוויר יבש בדרום-מערב קולורדו תורמים להתפשטות שריפת היער העצומה שעד כה כילתה כ-22 אלף אקר וגרמה לפינוי של אלפי תושבים. השריפה, שכונתה "שריפת 416" והחלה לבעור לפני כ-11 ימים, היא השריפה החדשה ביותר בעונת השריפות במערב ארה"ב, כך נמסר מה-NICC, הסוכנות לשיתוף פעולה בין משרדי החירום. מלוחמי האש נמסר כי הם מצפים בקוצר רוח להגעת הגשמים, שצפוים לרדת באזור בעוד כמה ימים. עם זאת, התנאים הנוכחים מאפשרים את התפשטות הלהבות: במקום נרשמו רוחות של 25 מייל לשעה והלחות עמדה על 6% בלבד. מסיבה זו החליטו לפנות כאלפיים איש מבתיהם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השריפה בקולורדו (צילום: מכבי האש דוראנגו)


"תנאי מזג האוויר קריטיים ביותר להמשך מאמצי הכיבוי", נמסר מהסוכנות המקומית לתיאום בעתות משבר. מוקד השריפה נמצא כעת כ-13 מייל צפונית לעיר דוראנגו. מיום שבת לראשון, גודל השריפה הוכפלה ואילו ביממה שלמחרת גדלה השריפה בעוד 32%, כך שכעת גודלה שווה לזו של כל הפארקים של דיסניוורלד יחדיו. 32 מייל מתוך כביש ה-550 נסגר לתנועה בעקבות השריפה, וזאת בנוסף לסגירת הפארק הלאומי San Juan National Forest. עד כה הצליחו הכבאים, שמספרם נאמד על כ-800 איש, לכבות כ-10% מן השריפה בלבד. עד כה לא נגרם נזק למבנים, אך הלהבות הגיעו למרחק של כמה מאות רגל משכונת מגורים, אך הכבאים מרכזים את המאמץ בלמנוע את נזק זה ע"י כך שהם מפזרים חומר כיבוי על הבתים.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE