הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ וקים נפגשו לפיסגה היסטורית בסינגפור: "הייתה פגישה פנטסטית, אנחנו בדרך לחתימה"
נשיא ארצות הברית ומנהיג קוריאה הצפונית לחצו ידיים ונפגשו במשך למעלה משלוש שעות. הערכות: השניים יחתמו על מסמך משותף המכריז על התקדמות בשיחות. טראמפ: "אני משוכנע שהיחסים בינינו יהיו מצוינים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, נפגשו לפסגה היסטורית בסינגפור. השניים נועדו במלון קפלה באי סנטוסה. לאחר לחיצת ידיים חמימה, כולל נגיעה הדדית זה בזרועו של זה מול המצלמות וטיול רגלי קצר לאורך המרפסת במלון הפתיעו השניים כשהתיישבו לצילומים ושאלות קצרות. הנשיא טראמפ אמר שהוא "מרגיש נהדר" וכי הוא "מאוד אופטימי". גם קים אמר דברים דומים. לאחר מכן קיימו המנהיגים פגישה של למעלה משלוש שעות, כשרק מתרגמיהם נמצאים בחדר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וקים נפגשים בסינגפור. בדרך להסכם היסטורי? צילום: גטי אימג'ס


בסיום הפגישה הכריז טראמפ כי "הייתה פגישה פנטסטית. טוב יותר משאפשר לצפות". נשיא ארה"ב הוסיף כי "אני צופה שהיחסים בינינו יהיו טובים מאוד".  לפי הערכות, השניים צפויים גם לחתום על מסמך משותף, בו יכריזו על התקדמות בשיחות.


עוד קודם לכן, שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, אמר כי מטרת הפגישה בין השניים היא "פירוק מלא וניתן לווידוא של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני", אך הוסיף כי ארה"ב טרם קיבלה מפיונגיאנג התחייבות מוצקה כלשהי בנוגע להסכמות שיושגו בפסגה.


טראמפ וקים לוחצים ידיים. אווירה חיובית בשיחות. צילום: Doug Mills/The New York Times



קוריאה הצפונית אמרה בעבר כי היא מוכנה לדון בפירוק מנשק גרעיני, אולם מומחים מזהירים כי קיימים הבדלים ניכרים בהגדרה של המדינה הקומוניסטית המסתגרת למונח, ומה שוושינגטון מצפה לקבל. "צפון קוריאה אישרה בפנינו בעבר כי היא מוכנה להתפרק מנשק גרעיני. נותר רק לראות אם המלים הללו יוכחו ככנות", אמר פומפאו. הוא הוסיף כי "השיחות הללו בין היו"ר קים לנשיא טראמפ יקבעו את המסגרת לעבודה הקשה שתבוא לאחר מכן. ואbחנו נראה כמה רחוק נצליח להגיע, אבל אני מאוד אופטימי".

אמש, לילה לפני הבוקר שעשוי בתיאוריה לשנות את העולם, יצא רודן המדינה המסתגרת לסיבוב לילי בעיר סינגפור, בעוד הנשיא טראמפ נותר ספון בחדרו. קים ביקר בקזינו (השייך לשלדון אדלסון), בפארק ציבורי שוקק, וצילם סלפי עם בכירים מסינגפור. הבוקר בסינגפור טראמפ כבר החל לצייץ, בין השאר כי "נדע תוך זמן קצר אם אפשר להשיג עסקה". 


הפגישה המורחבת בין מנהיגי המדינות בסינגפור. צילום: CreditDoug Mills/The New York Times



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE