הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא נעלם: ביל קלינטון החליט לפתוח בקריירה של כתיבת ספרי מתח
קלינטון בחר לכתוב ספר עם הסופר הידוע, ג'יימס פטרסון, שדורג בשנה שעברה במקום השני ברשימת הסופרים המצליחים ביותר של פורבס, עם הכנסות בסך 87 מיליון דולר בשנה

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, וסופר ספרי המתח הנחשב למצליח ביותר בעולם, ג'יימס פטרסון, הוציאו לאור את ספר המתח משותף שלהם, The president is missing   (הנשיא נעלם).

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בחר לכתוב עם פרסטון, אחד הסופרים המצליחים בעולם. קלינטון

ישנם לא מעט נשיאים שפרסמו ספרים אוטוביוגרפיים. אך זו הפעם הראשונה שנשיא אמריקני לשעבר כותב ספר מתח.

בינתיים, המבקרים חלוקים בדעותיהם על איכותו של הספר, שעלילתו עוקבת אחר הנשיא, ג'ונתן לינקולן דנקן, הנתון במתקפת סייבר שעלולה לפגוע גם בשאר מדינות העולם ושיתכן ורוסיה עומדת מאחוריה. הנשיא משנה את חזותו כשהוא מאופר היטב וחומק מהבית הלבן במטרה לפתור את העניין. ל"שואוטיים", לא נדרש זמן רב לנצל את ההזדמנות ולרכוש את הזכויות לעיבוד הספר לסדרת טלוויזיה.

קלינטון ופטרסון יצאו למסע יחסי ציבור על מנת לקדם את הספר. בין השאלות שהופנו לקלינטון במהלך המסע היו גם כאלה עליהן הוא לא שש להשיב, כגון אלה הקשורות במוניקה לווינסקי. בכל זאת, הוא לא התחמק מתשובה והשיב: "גם היום אם פרשה כזאת היתה נחשפת, לא הייתי מתפטר" ובתשובה לשאלה האם הוא חייב ללוינסקי התנצלות, ענה: "לא, מעולם לא דיברתי אתה, אך אמרתי בפומבי יותר מפעם אחת שאני מצטער. זה שונה מאוד. ההתנצלות היתה פומבית".

בערב אחר לצורך קידום מכירות הספר, אמר הנשיא לשעבר, כי הוא תומך בתנועת MeToo למרות שאינו מסכים בהכרח עם כל מה שהיא מייצגת.

זו הפעם הראשונה שנשיא אמריקני לשעבר כותב ספר מתח, קלינטון והספר

בהתייחס לספר עצמו, סיפר קלינטון, כי תיאורי החיים בבית הלבן נאמנים למציאות, החל במשחקי באולינג, דרך מסלולי הריצה ועד לחדר המיטות של הנשיא. "השתדלנו באמת להישאר נאמנים לפרטים עד כמה שאפשר".

כשנשאל, מה הביא אותו לכתוב ספר מתח עם פטרסון, השיב קלינטון: "אני אוהב ספרי מתח וקורא רבים מהם. זה עתה סיימתי לקרוא את הספר השלישי בטרילוגיית "דרור אדום", של ג'ייסון מת'יוס".

קלינטון סיפר שהוא קורא נאמן של פטרסון ושהוא קרא את כל 25 ספריו, שבמרכזם עומד הבלש הפסיכולוג, אלכס קרוס. הסופר הידוע דורג בשנה שעברה במקום השני ברשימת הסופרים המצליחים ביותר של פורבס, עם הכנסות בסך 87 מיליון דולר בשנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE