הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תנועה חברתית: בלהקת Philadanco משתמשים בריקוד לשם העלאת המודעות לנושאים חברתיים
מאז שנוסדה, השתמשה הלהקה בריקוד על מנת לטפל בנושאים חברתיים, שמשפיעים על אנשים מגזעים שונים במדינה, בעיקר בני הקהילה השחורה. כעת, היא חוזרת לתיאטרון ג'ויס עם תכנית חדשה ורבת עוצמה

ב-17 ביוני תחל להקת הריקוד הידועה,Philadanco  (פילדנקו), בסדרה חדשה של יצירות מחול בעלות אמירה חברתית, בתיאטרון ג'ויס, שבניו יורק.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הלהקה חוזרת לתיאטרון ג'ויס עם תכנית חדשה ורבת עוצמה

מאז שנוסדה, השתמשה הלהקה בריקוד על מנת לטפל בנושאים חברתיים, שמשפיעים על אנשים מגזעים שונים במדינה, בעיקר בני הקהילה השחורה. כעת, היא חוזרת לתיאטרון ג'ויס עם תכנית חדשה ורבת עוצמה. במרכז התכנית עומדות ארבע עבודות מחול בעלות אמירה: "פריזמה מקופלת" של ת'אנג דאו; "פרי חדש" על מעגל הגזענות והאלימות בארצות הברית, על ידי הכוריאוגרף כריסטופר האגינס; יצירה של האמן טומי ווהי אוונס המנסה לארוג ביצירת המחול שלו, "רוחניות וצער"; ו"תנועה לחמישה", על חמשת הנערים שנעצרו בסנטרל פארק בגין אונס ותקיפה שלא ביצעו.

באפריל 1989 יצאה אישה צעירה לבנה ומבוססת לסיבוב ג'וגינג בסנטרל פארק. באותו ערב שרצו בפארק כהרגלם חבורות של צעירים שחורים ומשועממים. חלקם הציקו לעוברי אורח, אחרים שדדו אזרחים ולפחות אחד מהם אנס והיכה בברוטליות את האצנית הלבנה.

חמישה צעירים נעצרו, רובם עוד לפני שהועבר הדיווח על האונס. במשך הלילה בלשי משטרת ניו יורק חקרו את הצעירים, איימו עליהם, הבטיחו הבטחות שווא והתישו אותם, עד שלפנות בוקר היו להם הודאות חתומות ומצולמות. כל אחד מהצעירים העיד שהוא השתתף באונס הקבוצתי. הסרט התיעודי "חמישיית סנטרל פארק" שביימו קן ברנס, שרה ברנס ודיוויד מקמהון, מביא את הסיפור המדכא והמחריד של פרשת האצנית מסנטל פארק.

החמישה נשפטו ונשלחו לשנות מאסר ארוכות במוסדות לעבריינים צעירים ובבתי כלא והיוו דוגמא קלאסית לאנשים שהיו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. לא מדובר בסנטרל פארק ובליל האונס, אלא בניו יורק של סוף שנות השמונים; תקופה בה המשטרה לא הצליחה להתמודד עם מגפת הקראק ועם פשעים נוספים בעיר; תקופה בה אזרחי העיר, בעיקר הלבנים, פחדו לצאת לרחוב מחשש שישדדו, יאנסו וירצחו.

במרכז התכנית החדשה של הלהקה עומדות ארבע עבודות מחול בעלות אמירה חברתית

המעצר של הצעירים ומשפט הראווה שלהם לא היו צעדים של חוק וסדר אלא של יחסי ציבור. המשטרה חגגה את "פיצוח" הפרשה במסעדה, ראש העיר היה מרוצה עד מאוד, העיתונות חגגה על הפרשיה והאזרחים הרגישו בטוחים יותר, כאילו מאסר של חמישה קטינים ישיב את השקט לעיר המוכה. בזמן שבית המשפט גזר על החמישה מאסר, העיר כולה דנה אותם ללינץ’.

הסרט התיעודי אודות הפרשה הוא משפט הראווה ההפוך. הוא מעניק לחמשת הצעירים זיכוי פומבי, בנוסף לזה שניתן להם על ידי בית המשפט כמה שנים קודם לכן. הסרט מרשיע את כל מי שנתן יד לעוול הזה: שוטרים, פרקליטים, עיתונאים ופוליטיקאים.

טלפון: 212-242-0800
אתר: Joice.org


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE