הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדיין לא ברור איך זה יגמר, אבל האמריקאים כבר מרוצים מהתפקוד של טראמפ בפסגה בסינגפור
סקר חדש של רויטרס מגלה כי מחצית מהאזרחים סבורים שהנשיא פעל נכון מול שליט צפון קוריאה קים. אפילו הדמוקרטים מפרגנים לו עם אחוזי תמיכה גבוהים יחסית

לא מעט ביקורת נשמעה על מסמך ההבנות עליו חתמו הנשיא טראמפ והרודן קים בפגישתם בסינגפור ומומחים רבים הביעו ספקנות בנוגע לאפשרות שהמהלך יביא שלום בחצי האי הקוריאני. אבל דווקא האזרחים האמריקאים קצת יותר אופטימיים.

סקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס מגלה ש-51 אחוז מהאמריקאים חושבים שההתנהלות של טראמפ בשיחות מול קוריאה הצפונית היתה נכונה. ופה גם נגמרת האופטימיות, כי רק רבע מהנשאלים בסקר אמרו כי הם חושבים שהתהליך יכול להביא לשלום אמיתי באזור ולהתפרקות משטרו של קים מנשק גרעיני.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגע השיא בפסגה. טראמפ וקים

שליש מהנסקרים ענו שהם אינם יודעים אם הצדדים יעמדו בהבטחותיהם. לעומת זאת, 39 אחוז אמרו כי לדעתם ירדה הסבירות למלחמה גרעינית בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. מספר כמעט זהה של נשאלים - 37 אחוז - אמרו כי הם לא מאמינים שחל שינוי כלשהו במצב בעקבות הפסגה בסינגפור.

המסקנה מהסקר הזה היא שלנשיא יש תמיכה רחבה בבית למהלכים שלו בזירה הבין לאומית. נראה שהאזרחים לא מתרשמים מדעת המומחים, שטוענים כי המסמך עליו חתמו השניים הוא עמום. בין השאר מאחר שהוא לא מפרט כיצד תפורז קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, אילו ערובות תקבל פיונגיאנג מוושינגטון. 

אפילו מצביעים דמוקרטים, שלרוב לא מביעים תמיכה במהלכים של טראמפ מגבים אותו בצעד הזה. 30 אחוז מהנשאלים היו בעד ההתנהלות שלו בעניין זה, לעומת 12 אחוזים בדרך כלל.

ולמי מגיע קרדיט על ההישג שנרשם בסינגפור? 41 אחוז אומרים כי הקרדיט מגיע לטראמפ. אחריו הגיע בסקר נשיא קוריאה הדרומית מון עם 11 אחוז ואחרון קים עצמו עם שבעה אחוזים בלבד.


אפשר לישון טוב הלילה. ציוץ של טראמפ

מוקדם יותר היום, עם נחיתתו בוושינגטון, הנשיא טראמפ הביע אופטימיות רבה בנוגע להתליך השלום בקוריאה. "כל אחד יכול להרגיש עכשיו בטוח יותר כי קוריאה הצפונית לא מהווה יותר איום גרעיני. הפגישה עם קים ג'ונג און היתה מעניינת ומאד חיובית. יש לקוריאה הצפונית המון פוטנציאל לעתיד!" כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. 

בציוץ העוקב מצא לנכון הנשיא להתייחס לתפקוד של קודמיו בנושא: "לפני שנכנסתי לתפקיד, אנשים הניחו שאנחנו הולכים למלחמה עם קוריאה הצפונית. אובמה אמר שקוריאה הצפונית היא הבעיה הכי גדולה והכי מסוכנת. זה כבר לא נכון. תישנו טוב הלילה!". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE