הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זריקת חמצן: טיפול מהפכני בתאי לחץ בלוס אנג'לס
תאי הלחץ עשו לעצמם שם כמחוללי פלאים בטיפול בפגיעות מוח, מפגיעות מולדות ועד פגיעות כתוצאה מתאונות או שבץ. השימוש האינטנסיבי בחמצן מצליח לשקם אזורים פגועים במח ומסייע למטופלים לתפקד שוב

מה הייתם אומרים אם היו אומרים לכם שיש תא - הנראה כמו חללית או צוללת - ואם תכנסו אליו ותשהו בו כשעה וחצי, תוכלו לשפר את יכולות החשיבה שלכם, להתפטר מהפרעות קשב וריכוז, לרפא פצעים פתוחים בגוף, לשפר את הזיכרון ואף לעצור את תהליך ההזדקנות? אם זה נשמע לכם כמו פנטזיה יפה אך לא מציאותית, הינכם בהחלט טועים.

למעשה, בשנים האחרונות השימוש בתאי לחץ הפך לכל כך פופולארי עד כדי כך שהוא נמצא בשימוש בבתי חולים רבים ברחבי העולם. באסף הרופא בישראל תאי הלחץ הם הגדולים בעולם ונמצאים בתפוסה מלאה. 

בתא נושם המטופל חמצן או תערובת אחרת של גזי נשימה בלחץ הגבוה יותר מהלחץ האטמוספרי. כלומר, לחץ המעלה משמעותית את כמות מולקולות החמצן באוויר. כתוצאה מכך עולה רמת החמצן ברקמות, בתאים ובדם המטופל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




ד"ר שי אפרתי, מנהל מרכז סגול לרפואה היפרבארית ומחקר במרכז הרפואי אסף הרופא מספר כי בתחילה תאי הלחץ המזרימים חמצן לגוף, נועדו בעיקר לטפל בריפוי חולי סכרת הסובלים מפצעים פתוחים. ההכרה עד כמה מרחיקה לכת יעילותם של תאי הלחץ, הגיעה לאחר שבחורה צעירה הסובלת מסכרת הגיעה לטיפול בגלל פצע ברגל. בנוסף על הפצע הפתוח, היא סבלה בעבר מאירוע מוחי שריתק אותה לכיסא גלגלים. בעקבות הטיפול, לא רק שהפצע נרפא אלא שהיא קמה והתחילה ללכת, "ואז הבנו שקרה כאן משהו", מספר ד"ר אפרתי.

ד"ר אפרתי אומר שאחרי שלושה מקרים של "ניסים" לא יאומנו, הם הבינו שיש להם משהו מיוחד כאן. מאז, תאי הלחץ הוכיחו את עצמם מעל ומעבר לכל הציפיות מריפוי פצעים מסוכרת, נזקי קרינה ועד פגיעות נוירולוגיות. צעיר בן 25 שסבל כל חייו מגמגום ומהפרעות למידה קשות שמנעו ממנו מלקרוא, לכתוב, לבצע פעולות חשבון פשוטות או לזכור דברים, נפטר מהגמגום והצליח לקרוא ולכתוב. ילדים עם אוטיזם הצליחו לתקשר בהצלחה רבה יותר עם הוריהם והסובבים אותם, אנשים שעברו שבץ, החלימו מהר יותר.

המטרה העיקרית בשימוש בתא לחץ, היא להעלות את כמות החמצן המגיעה לרקמות דרך מערכת הנשימה. החמצן הינו מרכיב חיוני בריפוי פצעים והעדר אספקת חמצן ראויה עשוי לפגוע ביכולת הגוף לרפא את פצעיו. לשם כך, יש להעלות את כמות מולקולות החמצן הנמצאות בכל יחידת שאיפה. בזמן הטיפול בתא לחלץ, עולה כמות החמצן המומס בדם מ-100 מ"מ כספית ל-1,100 מ"מ כספית ואף למעלה מכך במקרים מסויימים, כאשר כמות מולקולות החמצן הנמצאות באוויר הננשם, עולה. יותר חמצן מגיע לריאות, נספג למחזור הדם ומשם מגיע לרקמות השונות בגוף ועוזר לבנות אותן מחדש. 

עם הזמן, הבינו הרופאים את נפלאות הרפואה ההיפרבארית העוזרת למגוון רחב של בעיות ותחלואים: אנטי-אייג'ינג, אוטיזם ו-ADHD, שבץ, ליים, דלקות, התמכרויות, החלמה מפציעות, בעיות נוירולוגיות, פוריות, החלמה לאחר ניתוח, פייברומילג'יה, עייפות כרונית, מיגרנות, ניוון שרירים והרשימה עוד ארוכה.



באחד המחקרים התגלה כי בקרב מי שעברו חבלת ראש, בשל תאונת דרכים או מסיבות אחרות, קיימת קבוצה שסובלת מפגיעת מוח חבלתית קלה יחסית (Traumatic Brain Injury –Mild TBI ) שמאופיינת לרוב באיבוד הכרה לפרק זמן של עד שעה. הפגיעה בקרב אוכלוסיה זאת היתה בעיקר קוגניטיבית. באירוע שחוו האנשים הללו, המוח זז מצד לצד והפגיעה ברקמות השונות שלו היא פגיעת מאקרו שמפושטת על פני כמה אזורים ולא פגיעת מיקרו הממוקדת באזור אנטומי מסוים. לכן, הביטויים שלה הם בעיקר קוגניטיביים כמו פגיעה בזיכרון, ביכולת הקשב ובעיבוד מידע - תפקודים המפושטים על אזורים נרחבים במוח. 

רוב האנשים עם פגיעת ראש כזאת מתגברים עליה תוך כמה חודשים בתהליך ריפוי טבעי של הגוף, אבל כ-30% אינם מצליחים להשתקם וסובלים מקשיים רבים. כתוצאה מהפגיעה הם אינם מסוגלים לקרוא, לכתוב ולהתרכז בצורה טובה – יכולות בסיסיות שמאפיינות את רוב המקצועות כיום בעולם המערבי - ולכן הדבר פוגע להם דרמטית באיכות החיים. הבעיה היא שאת הפגיעות הללו לא ניתן לראות בבדיקות כמו MRI או CT סטנדרטיות והרבה פעמים האנשים הללו מגיעים לרופא ומתלוננים אבל הבדיקה יוצאת תקינה. זאת מכיוון שפגיעה מסוג כזה ניתן לאתר רק בהדמיה מטבולית של אזורים במוח, שבה רואים תאים שלא צורכים אנרגיה, לא מתפקדים ולא פעילים.

התפקוד בתא לחץ, משפר את הנוירו פלסטיות (חידוש) של תאי המוח. הטיפול המומלץ עבור כל המטופלים הוא אינטנסיבי, חמישה ימים בשבוע עד כ- 40 טיפולים. ניתן כמובן לבחור במחזור טיפולים קצר יותר לאלו המבקשים לטפל בבעיה זמנית וקלה יותר, כמו למשל, התגברות על ג'ט לג לאחר טיסה ארוכה. 

מרתק לראות את צילומי המוח לפני ואחרי הטיפול בתא הלחץ. אזורים שנמצאו במעין תרדמת והיו אחראים לתפקודים שונים בגוף, שוקמו והחזירו את המטופלים לתפקוד תקין. גם שנים לאחר פגיעה מוחית, ניתן לשקם תאים. זאת הסיבה שהורים לילדים שנולדו עם פגיעות מוחיות שונות ועד אלו שאובחנו עם אוטיזם, מגיעים לטיפול בתאי הלחץ ומדווחים על שיפור משמעותי. 

באנסינו שוכן מרכז Socal Hyperbaric Oxygen, מהגדולים בקליפורניה.למרכז מגיעים אנשים הסובלים מבעיות שונות, החל מג'ט לג ועד כאלו שלקו בשבץ מוחי. 



במרכז מספר חדרים בהם שוכנים תאי הלחץ. תא הלחץ הוא מבנה דמוי צוללת או מטוס שבנוי מחומרים עמידים ללחץ. בתא נושם המטופל חמצן או תערובת אחרת של גזי נשימה בלחץ הגבוה יותר מהלחץ האטמוספרי. כלומר, לחץ המעלה משמעותית את כמות מולקולות החמצן באוויר. כתוצאה מכך עולה רמת החמצן ברקמות, בתאים ובדם המטופל. 

הטיפול עצמו, אינו כואב כלל. יש אפילו שמנצלים את זמן הטיפול לשינה. נכנסים לתא הלחץ והולכים לישון או קוראים ספר. וכמו כל דבר, יש לתת זמן לטיפול על מנת להוכיח את עצמו. למעט כמובן אם מנסים להתגבר על ג'ט לג, אז בהחלט ניתן להרגיש כיצד העייפות עוזבת את הגוף עם זרימת החמצן לכל חלקי הגוף.

בפתיחה החגיגית ב-25 ביוני תנתן הרצאה על דרך הטיפול המהפכנית. 5:00-8:00 בערב, הכניסה חינם.

LAHyperbaric Oxygen Center

17001 Ventura Blvd.
Encino CA, 91316

לקביעת פגישה: 818.616.9023

www.socalhyperbaricoxygen.com

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE