הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היום יפרסם משרד המשפטים את הדוח שבחן את טיפול ה-FBI בפרשת האימיילים של קלינטון
החקירה התרכזה בשאלה האם הודעות ראש ה-FBI ג'יימס קומי, לפיה הבולשת חוקרת את פרשת האימיילים של קלינטון בזמן שכיהנה כשרת החוץ, נעשתה "ממניעים לא ראויים"

משרד המשפטים יפרסם היום (חמישי) דוח בנוגע לטיפול של ה-FBI בפרשת באימיילים של הילארי קלינטון, שהפכה לאחת מהסיבות שהובילו להפסד שלה בבחירות לנשיאות לפני כשנתיים. הדוח, שנערך בידי החוקר הכללי מייקל הורוביץ' צפוי להתפרסם היום בשעה 2 בצהריים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם ההודעות על החקירה נעשו ממניעים לא ראויים? שרת החוץ לשעבר הילארי קלינטון


החקירה התרכזה בשאלה האם הודעתו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, לפיה הבולשת חוקרת את פרשת האימיילים של קלינטון בזמן שכיהנה כשרת החוץ, נעשתה "ממניעים לא ראויים".

ביולי 2016, ערך קומי מסיבת עיתונאים לא שגרתית כדי להסביר מדוע ה-FBI לא ממליץ על העמדתה לדין פלילי של קלינטון בשל השימוש בשרת אימיילים פרטי. הוא אמר אז כי קלינטון נהגה "בחוסר אחריות", אך הוסיף כי אין ראיות מספיקות כדי להעמיד אותה לדין.

באוקטובר אותה שנה, פחות משבועיים מאז יום הבחירות, שלח קומי מכתב לחברי הקונגרס ובו נמסר כי החקירה נפתחה מחדש לאחר שנמצאו תכתובות חדשות במחשבו של אנתוני ויינר, חבר בית הנבחרים לשעבר שנשוי לעוזרת של קלינטון, הומה אבדין. עם זאת, יומיים לפני הבחירות הודיע קומי כי ה-FBI לא מצא שום ראיות חדשות.

בחודש שעבר פוטר קומי על ידי הנשיא בזמן שניהל את החקירה שעוסקת בקשריו של קמפיין טראמפ עם רוסיה - האשמה שהנשיא דחה מכל וכל. המפקח הכללי בדק גם אם עובדים של הבולשת הדליפו מידע בנוגע לחקירותיה של הארגון הפילנטרופי קרן קלינטון ואימיילים כדי לסייע ליריבה הפוליטי.

בעבר, אמרו גורמים ברשויות אכיפת החוק כי מידע דלף והגיע לראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, שכיהן כיועצו של טראמפ במהלך מסע הבחירות, וכיום מכהן כנציגו של טראמפ מול צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר שבודק את המעורבות הרוסית בבחירות 2016.


ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי


הדוח יעסוק גם בשני אנשי FBI - פטר סטרזוק וליסה פייג', אותם האשימו הרפובליקנים כי הם מוטים נגד טראמפ. זאת, לאחר שאלפי מסרונים שנשלחו מהטלפונים שלהם פורסמו לציבור. בעוד שכמה מההודעות היו נגד טראמפ, ישנן גם כמה הודעות שמכוונות נגד נציגי ציבור אחרים ובהם ברני סנדרס, המתמודד הדמוקרטי שהפסיק לקלינטון בבחירות הפנימיות במפלגה. השניים היו מעורבים בחקירת האימיילים של קלינטון ובחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. לאחר שנחשף למסרונים, מולר הוציא את השניים מצוות החקירה.

חברים בכמה ועידות בקונגרס ובסנאט צפויים לקבל תדרוך על הדוח עוד לפני שהוא נחשף לציבור. כך פורסם על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE