הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האו"ם: יעד ההתחממות הגלובלית שנקבע בהסכם פריז יישבר בשנת 2040
היעד, 2.7 מעלות פרנהייט, אמור להבטיח את ההגנה על מיליוני בני אדם ברחבי העולם. אם יישבר - הצמיחה הכלכלית תיפגע. נטען כי פעולות הממשלות אינן מספיקות למלחמה בשינויי האקלים

ההתחממות הגלובלית צפויה לעבור את רף הטמפרטורה שנבחרה בהסכמי פריז בסביבות שנת 2040, ומאיימת לפגוע בצמיחה הכלכלית. כך עולה ממתווה של האום. מדובר באזהרה הקשה ביותר של האו"ם עד כה בכל הנוגע לשינוי האקלים. על פי המסמך, שמחבר הפאנל הבין-ממשלתי של האו"ם לענייני שינוי האקלים, ממשלות יכולות עדיין למנוע את היעד המקסימלי להתחממות רק במידה שינקטו בצעדים "מהירים ויסודיים" בכלכלה העולמית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פעולות הממשלות אינן מספיקות. קרחון נמס


המתווה האחרון, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, צפוי להתפרסם בחודש אוקטובר בקוריאה הדרומית, לאחר בחינה ואישור של ממשלות החברות בצוות, והוא צפוי להיות המדריך המדעי העיקרי למלחמה בשינויי האקלים.

"אם הפליטות צפויות להמשיך בקצב הנוכחי, התחממות ידי אדם תחצה את רף ה-2.7 מעלות פרנהייט בסביבות שנת 2040", כך נכתב בדוח, שמאשר ממצאים שנכתבו במתווה מוקדם יותר שנוסח בתחילת השנה. מאז התקבלו יותר מ-25 אלף הערות של מומחים לנושא ובעקבות ממצאים נוספים שהתקבלו ממאגר עשיר יותר של ספרות מדעית.

הסכמי האקלים בפריז, שאומצו על ידי קרוב ל-200 ממשלות לפני כשלוש שנים, הציבו יעד קיצוני של עלייה ב-3.6 מעלות פרנהייט מהטמפרטורה שהייתה בעולם לפני המהפיכה התעשייתית, אך הציבו יעד נוסף, אליו יש לשאוף - עלייה של לא יותר מ-2.7 מעלות. ההסכם נחלש לאחר שהנשיא דונלד טראמפ החליט בשנה שעברה לפרוש ממנו ולקדם את תעשיית הדלקים האמריקנית.

ההתחממות הגיעה כבר לרמה של עלייה בגובה 1.8 מעלות, והיא ממשיכה לעלות בקצב של 0.36 מעלות בעשר שנים, כך על פי המתווה החדש, שחובר לבקשת מנהיגי העולם כחלק מהסכמי פריז.


ההתחממות תוביל לבצורות ולפגיעה ביבולים


"הצמיחה בכלכלה העולמית צפויה להיות נמוכה יותר במקרה של התחממות של 3.6 מעלות מאשר התחממות של 2.7 מעלות עבור מדינות מתפתחות רבות ועבור מדינות מתועשות", נכתב במתווה החדש. הפגיעה צפויה להיות כתוצאה מהצפות ומבצורות שיפגעו בגידולי התבואה, או בשל מקרי מוות רבים במהלך גלי חום קשים.

במקרה של התחממות של 2.7 מעלות, גובה המים צפוי לעלות בקרוב לארבעה אינטש פחות מאשר במקרה של התחממות 3.6 מעלות, ועשרה מיליון בני אדם יהיו באיזורי חוף יהיו פחות חשופים לסכנות ההצפה, סערות או מלח ים שיפגע ביבול.

המתווה טוען כי ההצהרות של הממשלות שהתקבלו בהסכם פריז לפני כשלוש שנים אינן מספיקות במאבק בהתחממות הגלובלית, ובניסיון להכיל את ההתחממות בתוך גבול 2.7 מעלות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE