הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חי, צומח, בריא: נתונים חדשים מחזקים את הקשר בין מזון מן הצומח לבין יתרונות בריאותיים
דיאטות המבוססות על מזון צמחוני הופכות לפופולריות יותר בארצות הברית. מדו"ח שפורסם בשנת 2017 עולה, כי שישה אחוזים מהאנשים בארצות הברית הם טבעונים, בהשוואה לאחוז אחד בשנת 2014

נתונים חדשים מחזקים את הקשר בין מזון מן הצומח לבין עושר ביתרונות בריאותיים. הנתונים הוצגו בכנס תזונה 2018 (Nutrition), של האגודה האמריקנית לתזונה, שנערך לאחרונה בבוסטון, מסצ'וסטס. דיאטות המבוססות על מזון צמחוני הופכות לפופולריות יותר בארצות הברית. מדו"ח שפורסם בשנת 2017 עולה, כי שישה אחוזים מהאנשים בארצות הברית הם טבעונים, בהשוואה לאחוז אחד בשנת 2014.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מי שנצמד לתפריט מבוסס צומח בסיכון נמוך להסתיידות עורקים



למרות העליה במספר הצמחונים, ארצות הברית עדיין מפגרת אחרי מדינות אחרות, בכל הקשור בהחלפת חלבון מן החי בחלבון מן הצומח. בגרמניה, למשל, קרוב למחצית מהצרכנים נצמדים לתפריט מופחת בשר. מחקרים שנערכו בהולנד, ברזיל וארצות הברית הציגו נתונים מהם עולה, כי דיאטות מבוססות מזון מן הצומח קשורות ביתרונות בריאותיים משמעותיים. כמו כן, הנתונים הדגישו את החשיבות הבריאותית של איכות המזון.

חשוב לציין, כי הממצאים האמורים הוצגו בכנס התזונה, אך הם לא עברו את הסינון של כתבי העת המחקריים בתחום. לכן יש להתייחס לממצאים כאל תוצאות ראשוניות, עד שהחוקרים יעריכו אותם כראוי.

במחקר שנערך בהולנד השתתפו קרוב ל-6,000 אנשים והחוקרים מצאו, כי המשתתפים שצרכו כמות גבוהה יחסית של חלבון מן הצומח היו בסיכון נמוך יותר לפתח מחלות לב בשלב מאוחר יותר בחיים. במחקר שנערך בברזיל השתתפו 4,500 אנשים והחוקרים מצאו, כי המשתתפים שנצמדו לתפריט המבוסס על מזון מהצומח היו בסיכון נמוך ב-60 אחוז להסתיידות עורקים, בהשוואה למשתתפים שצרכו תפריט המבוסס על מזון מן החי.


קשר בין תפריט צמחוני לצמצום הסיכון לסכרת ומחלות לב



במחקר שבדק אנשים מדרום אסיה, שחיים בארצות הברית, נמצא קשר בין תפריט צמחוני לבין צמצום הסיכון לסוכרת ולמחלות לב. בהשוואה לבני גילם שאינם צמחונים, הנתונים של המשתתפים הצמחונים במחקר הצביעו על היקף מותניים צר, כמות קטנה יחסית של שומן באזור הבטן, כולסטרול נמוך, מדדי סוכר נמוכים. כמו כן, הם היו בסיכון נמוך לעלות במשקל ובסיכון נמוך לתמותה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE