הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וולס פארגו לא לבד: בבדיקה של הרגולטור נמצא כי בנקים נוספים פתחו חשבונות ללא אישור הלקוחות
המידע החדש נחשף בדיון בקונגרס, אבל הרגולטור לא מוכן לומר אילו בנקים היו מעורבים בהונאה ומה הסנקציות שינקטו נגדם

וולס פארגו זכו ללא מעט השמצות, חוסר אמון מלקוחות ואפילו סנקציות מצד הרגולטורים בעקבות פרשת החשבונות הפיקטיביים שפתחו ללקוחותיהם ללא אישור. עכשיו הם יכולים להתנחם מעט: הם לא לבד במצב הזה. 40 בנקים נוספים נבדקו ונמצא כי הם פתחו חשבונות בלי אישור של הלקוחות, כך נחשף בדיון בבית הנבחרים. 

אם אתם סקרנים ורוצים לדעת האם גם הבנק שבו הכספים שלכם מופקדים התנהל בצורה המפוקפקת הזאת, כנראה שתצטרכו להתאפק קצת עם התשובה. ג'וזף אוטינג, נציג מטעם ה-OCC (הגוף המפקח על הבנים מטעם הממשל הפדרלי) שחשף את הנושא בדיון, לא היה מוכן לנקוט בשמות הבנקים שמעורבים במזימה הזאת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וולס פארגו. לא לבד

אנשי ה- OCC מצאו ראיות לכך שהונאה מהסוג הזה התקיימה לאורך שלוש שנים לפחות. מספר החשבונות שלפי החשד הוקמו ללא אישור של הלקוחות או באופן שאינו תקין עומד על לא פחות מעשרים אלף. מספר קטן יחסית לעומת פרשת וולס פארגו.

החקירה שהובילה לגילויים האלו החלה לפני שנתיים, מיד לאחר שהתברר כי בנק וולס פארגו פתח ללקוחותיו וללא אישור שלושה וחצי מיליון חשבונות. החשיפה הזאת הביאה להתפטרותו של מנכ"ל הבנק 

בכיר אחר ב- OCC, בריאן הברד, אמר כי הבנקים המעורבים קיבלו הודעה על כך שיש בדיקה בעניינם. לדבריו "בנק שלא יתקן את צורת ההתנהלות שלו עלול להתקל בצעדים נגדו, חלקם אף פומביים". למרות ההצהרה הזאת, הרגולטור עדיין לא פועל באופן גלוי נגד ההפרות של הבנקים השונים.

למרות זאת, לא ברור מה הסבירות שהמקרה הזה יגיע לסדרי הגודל של פרשת וולס פארגו. זאת משום שלפי ה- OCC, לא נראה כי מדובר בהונאה שיטתית אלא במספר קטן יחסית מתוך מאות מיליוני חשבונות שנפתחו לאורך תקופת הבדיקה. ייתכן גם שעבודת הניירת לא טופלה כמו שצריך ושלא מדובר בהכרח בזיוף.

לקוחות שנפגעו לאחר שהבנק שלהם פתח חשבון בשמם ובלי אישור יוכלו לקבל על כך פיצוי, אם יצליחו להוכיח שלא חתמו על ההוראה" אמר אוטינג.


ג'וזף אוטינג. מסרב לחשוף את השמות. קרדיט: גטי אימג'

כזכור, בפברואר השנה העניש הבנק הפדרלי את וולס פארגו על אי הסדרים הרבים שהתגלו בחברה והודיע כי לא יאפשר לבנק לגדול מעבר לנכסים שהחזיקו בסוף שנת 2017. בתגובה להודעה הזאת של הפדרל ריזרב, צנחה מניית הבנק ואמון הציבור בו נפגע קשות. מאז עובדים בהנהלת הבנק על שיקום התדמית במקביל לנסיונות לשפר את התרבות התאגידית ולהביא להתייעלות כספית.

בתחילת השנה הכריז הבנק כי בכוונתו לסגור 800 סניפים ברחבי ארצות הברית עד שנת 2020. בבנק טענו אז כי הצעד קשור לעובדה שרבים מנהלים היום את חשבונותיהם באמצעות האינטרנט. בסיום המהלך הזה ישארו בבנק עם 5,000 סניפים ברחבי המדינה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE