הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לכוחות הביטחון? פריצת מכשירי אפל תהפוך לבלתי אפשרית
הפריצה שמאפשרת גישה לטלפון גם לאחר שנחסם תיסגר עם עדכון הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה; התומכים אומרים שמדובר בניצחון לזכויות הפרט ואילו המתנגדים אומרים שאפל נכנעה לטרור, אך המומחים מנסים להבין מדוע הוחלט להסירה דווקא עכשיו. כזכור, הנושא עלה לסדר היום בעקבות הטבח בסן ברנרדינו

ענקית הטכנולוגיה אפל, הודיעה השבוע כי תפעל לחסום את פריצת האבטחה שבה עושים שימוש אנשי אכיפת החוק. הפריצה מאפשרת לדלות מידע ממכשיר האייפון, גם כשהוא במצב נעול, והיא תיחסם עם הוצאת העדכון החדש למערכת ההפעלה iOS. לאחר העדכון, לא ניתן יהיה לגשת אל המידע שנמצא בטלפון באמצעות חיבור הלייטנינג, החיבור שעמו טוענים את הטלפון. החיבור ימשיך לפעול כמובן, אך הגישה למידע שבטלפון תתאפשר רק בשעה שאחרי נעילתו. לאחר מכן, כבר לא תהיה גישה למידע.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


הפריצה לא הותקנה במכוון במכשירים, אלא עלתה לסדר היום הציבורי בשנת 2016 מיד לאחר אירוע הירי במחוז סן ברנרדינו, הסמוך ללוס אנג'לס. לאחר הטבח, שילמו חוקרי ה-FBI לחברה לפרוץ את מכשירו האישי של מבצע הירי, וזאת לאחר שאפל סירבה לסייע להם בפריצת הטלפון הנייד. סירוב זה הפך לנושא חם, כאשר התומכים בהחלטה טענו כי מדובר בהגנה על הפרט, ואילו המתנגדים להחלטת אפל טענו כי היא מסייעת לטרור.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


השבוע, עם פרסום סגירת הפריצה, אפל הבהירה כי מהלך זה נועד לחזק את אבטחת הטלפונים הניידים כחלק מתוכנית גדולה יותר להגן על לקוחותיה, כך על פי החברה, אך מומחים מעריכים כי החברה יכולה הייתה לסגור את הפריצה מזמן, עובדה שמעלה שאלות רבות אודות הסיבה שבגינה החליטו דווקא עכשיו לנקוט במהלך. הסרת הפריצה תשפיע על שתי חברות, סלברייט הישראלית וגריישיפט האמריקאית, חברות שמוכרות את שירותיהן לרשויות החוק ומציעות לפרוץ לטלפונים ניידים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE