הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פומפיאו מצנן את ההתלהבות בפיונגיאנג: הסרת סנקציות רק אחרי התפרקות מלאה מנשק גרעיני
מזכיר המדינה מבהיר לקוריאה הצפונית שמוקדם מדי לשמוח. את הפרס הגדול של הסרת טבעת החנק הם יקבלו רק אחרי שלא יהיה בחצי האי נשק אטומי

אם לשפוט לפי ההצרות של טראמפ אחרי מפגש הפסגה בסינגפור השבוע, אז ארצות הברית וקוריאה הצפונית נמצאות ממש קרוב למצב שבו האחת מתפרקת מנשק גרעיני והשניה מסירה מעליה את הסנקציות. אבל עכשיו מזכיר המדינה מייק פומפיאו מגיע כדי לצנן קצת את ההתלהבות ולהבהיר עניין חשוב: הסנקציות לא יוסרו עד שלא יהיה ברור לגמרי שקוריאה הצפונית מוותרת על השאיפות האטומיות שלה.

"הנשיא טראמפ היה מאד ברור בדברים שלו לגבי הסרת הסנקציות מקוריאה הצפונית" אמר פומפיאו היום בשיחה עם כתבים. "אנחנו רוצים לראות התפרקות מוחלטת מגרעין ורק אז נקל את הלחצים והמגבלות" הוסיף פומפיאו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פומפיאו. בא להרגיע

הדברים האלו סותרים את התחושות בפיונגיאנג, שם משוכנעים כי התהליך יעשה בשלבים: עם כל התקדמות מצידם יוסרו עוד מגבלות מצד האמריקאים. העיתונים בקוריאה הצפונית - שמשמשים כשופר של המשטר ומשקפים את דעתו לחלוטין - כתבו השבוע כי השיחות יתקיימו לפי עקרון של "צעד צעד" באופן סימולטני, עד שלבסוף יגיעו לשלב האחרון - פירוק מלא מנשק גרעיני. 

בסיום פגישתם המשותפת בסינגפור ביום שני, חתמו המנהיגים על הצהרה משותפת שקוראת לייסוד יחסים חדשים בין שתי המדינות. קוריאה הצפונית התחייבה להתפרק מנשק הגרעיני ובתמורה האמריקאים הסכימו לספק ערובות ביטחוניות. המסמך עצמו לא היה מפורט ולא נכתב בו מה הצעדים שיש לנקוט כדי לפרק את משטרו של קים מגרעין. לא צוין גם לוח זמנים לתהליך. 

מיד לאחר מכן הודיע טראמפ כי הוא מבטל את התמרונים המשותפים בין צבא ארצות הברית לכוחות של קוריאה הדרומית. קים לא התחייב לדבר בתמורה.

שני המנהיגים השבוע בסינגפור

המבקרים הספקניים של ההתקרבות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית טוענים כי לפיונגיאנג אין אינטרס לעצור את תכנית הגרעין שלה. לטענתם, הנשק הגרעיני הוא הדבר היחיד שמבטיח לשליט קים ג'ונג און שהאמריקאים ובנות בריתם לר ינסו להשתלט על המדינה ולאחד אותה בכוח עם הדמוקרטיה שבדרום האי.

לעומתם, דעת הקהל דווקא אוהדת את המהלך: סקר שפורסם אתמול מגלה ש-51 אחוז מהאמריקאים חושבים שההתנהלות של טראמפ בשיחות מול קוריאה הצפונית היתה נכונה. רבע מהנשאלים בסקר אמרו כי הם חושבים שהתהליך יכול להביא לשלום אמיתי באזור ולהתפרקות משטרו של קים מנשק גרעיני.

טראמפ עצמו צייץ אתמול, עם נחיתתו בוושינגטון  "כל אחד יכול להרגיש עכשיו בטוח יותר כי קוריאה הצפונית לא מהווה יותר איום גרעיני. הפגישה עם קים ג'ונג און היתה מעניינת ומאד חיובית. יש לקוריאה הצפונית המון פוטנציאל לעתיד!".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE