הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פול מנאפורט, לשעבר ראש הקמפיין של טראמפ, נשלח לכלא לאור חשדות להדחת עדים וקשירת קשר לחתירה תחת הצדק
לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, סוכם כי אם יגייס ערבות יוכל להמתין למשפטו במעצר בית. למנאפורט לקח זמן רב עד שהצליח להביא תוכנית לערבות שהניחה את דעתם של התובעים, אך ברגע האחרון הוספו שני אישומים נוספים ולשופטת לא נותרה ברירה - והיא שלחה אותו למעצר בתנאי כליאה

ראש הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנאפורט, יחכה למשפטו בכלא. שבועיים לאחר שהתובעים של רוברט מילר האשימו אותו בהאשמות חדשות, השופטת המחוזית איימי ברמן ג'קסון, ביטלה ביום שישי את ערבותו של מנפורט, שאיפשרה לו לצאת למעצר בית. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ימתין בסבלנות במאסר. מנאפורט (צילום: שאטרסטוק)



"הפגיעה במקרה זה היא פגיעה בממשל הצדק ובפגיעה ביושרה של מערכת בתי המשפט", הסבירה ברמן ג'קסון את החלטה לגבי מנאפורט בבית המשפט. השופט הדגישה בפניו מדוע אינה יכולה לפסוק אחרת, לאחר שהוא השתמש ביישומי הודעות בכדי לשוחח עם עדים פוטנציאלים באמצעות טלפון נייד איטלקי. "זה לא בית ספר תיכון, אני לא יכולה לקחת את הטלפון הסלולרי שלו", אמרה. "חשבתי הרבה על ההחלטה הזו", הסבירה.


שתי האשמות נוספות נגד מנאפורט צורפו לתביעה בשבוע שעבר, ובשתיהן הוא טוען לחפות. מדובר בהדחת עד וקשירת קשר. סך הכל עומדים בפניו שבעה אישומים פליליים בבית המשפט הפדראלי בוושינגטון. שלושה מארשלים אמריקאים הובילו את מנאפורט מאולם המשפט לאזור האסירים מיד לאחר פסק הדין. הוא לא הושם באזיקים. לפני שנעלם מבעד לדלת, פנה לאשתו ותומכיו לקבלת עידוד. 
דקות אחדות לאחר מכן חזר אחד מהשוטרים בכדי לתת לאשתו, קתלין, שעדיין עמדה בשורה הקדמית של בית המשפט, את ארנקו של מנאפורט וכן חגורה ועניבה שענד במהלך המשפט.

"הדיון הזה הוא לא על פוליטיקה, אלא על התנהגות המשרד של היועץ המיוחד" הסבירה השופטת. כאשר הוגש כתב האישום נגד מנאפורד באוקטובר, קבע שופט השלום סכום של 10 מיליון דולרים לערבותו ושילח אותו למעצר בית. כמו כן דרכוניו הוחרמו. מנאפורט ניסה לגייס את הסכום באמצעות נדל"ן משפחתי וחסכונות. במהלך זמן זה, כילו התובעים פוטנציאל הונאת משכנתא בנכסים בהם קיווה להשתמש בערבות. בחודש האחרון הגיע מנאפורט בסופו של דבר עם תוכנית מוסדרת לגבי נכסים שלו ושל אחרים עבור ערבותו ונראה היה כי התובעים מסכימים לה. 


עם טראמפ, בתקופה שמחה יותר


בשבוע שעבר צוותו של מילר טען שנמצאו ראיות כי מנאפורט ניסה להדיח לשקר עדים פוטנציאליים לגבי מאמצי השדולה שבאחריותו בארצות הברית. דברים אלו הובילו להאשמות פליליות חדשות, בגינן איבד את זכויות מעצר הבית שלו.

התובעים טענו כי מנאפורט הוא "סכנה לקהילה" וכי העובדה שביצע עבירות נוספות במהלך מעצר הבית שלו היא חתירה נגד הצדק. כמו כן נטען כי ביצע "מסע מתמשך של מעל חמישה שבועות" באמצעות טלפונים ויישומים שונים כדי לנסות ולעצב עדויות של עדים. הסנגור אמר כי ביטול הערבות בעייתי וכי מנאפורט לא ידע עם מי אסור לו לדבר. לדבריו, ניתן פשוט לומר לו עם מי לא ליצור קשר. "זה לא יקרה שוב", הבטיח הסניגור ריצ'רד וסטלינג.
 השופטת לא קיבלה את גרסתו. משפטו בוושינגטון די.סי אמור להתחיל בספטמבר, כלומר, הוא יבלה את שלושת החודשים הבאים, או יותר מכך, בכלא. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE