הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חרף רפורמת המס: תאגידי הענק מפטרים עשרות אלפים
בשבועיים האחרונים הודיעו חברות גדולות כמו HP ומקדונלדס על גלי פיטורים של עובדים, בניגוד לדברי התומכים בשינוי שיטת המיסוי. כלכלנים מעריכים כי מדובר בצעדי התייעלות שנועדו לעלות את השורה התחתונה של תאגידי הענק

רפורמת המס של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, זכתה לשבחים מתומכיה וביקורת ממתנגדיה מאז שהוכרזה בשלהי 2017. בזמן שהמתנגדים טוענים כי העשירים ימשיכו להתעשר, התומכים טענו כי מדובר בניצחון מוחץ לאיש הקטן, הפועל הפשוט. בתחילת השנה, שיטה המיסוי החדשה נכנסה לתוקף ותאגידי ענק וחברות גדולות שלשלו לכיסן מאות מיליוני דולרים. חלק מהחברות אכן עשו כפי שציפו תומכי הרפורמה, והעניקו בונוסים של אלפי דולרים לעובדיהם. אך בשבועיים האחרונים נשמעו קולות אחרים, וחברות רבות הודיעו על צמצומים בכוח העבודה שלהן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


חברת היולט פקארד, המוכרת לרוב בתור HP, היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם למחשבים ניידים. בשנת 2016, החברה הודיעה כי תיפרד מ-4,000 עובדים עד סוף שנת 2018. לפני שבועיים, היא הודיעה שאלף עובדים נוספים יישלחו הביתה. דהיינו, בשנה הקרובה צפוייים 5,000 עובדים לעזוב את החברה. 


חברת HP (צילום: Shutterstock)


ב-7 ביוני הודיעה רשת מסעדות המזון המהיר, מקדונלדס, כי תיאלץ לפטר אלפי עובדים. עם זאת, לא צוין מספר ספציפי, אך ההערכות מדברות על כ-9,000 עובדים. ברשת טוענים כי מדובר בצעד נחוץ כחלק מסידור מחדש של כוח העבודה, אך כלכלנים בכירים טוענים שיש קשר בין גל הפיטורים לביצועים של מניית החברה. כך למשל, המנייה טיפסה ב-4.4% בשעות שלאחר ההודעה על הפיטורים.


חברת מקדונלדס (צילום: Shutterstock)


בנק סיטיגרופ, אחד מהבנקים הגדולים במדינה, הודיע על פיטורים שישפיעו על כ-20 אלף מעובדיו, בעיקר באלה שעובדים במחלקת הטכנולוגיה. עובדים אלו יוחלפו במכונות אוטומטיות במהלך חמש השנים הקרובות. חברת טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, הודיעה כי תפטר כ-3,600 מעובדיה, כמות השווה ל-9% מסך כוח העבודה שלה. הפיטורים באים כחלק ממאמצי החברה להתייעל לקראת החצי השני של השנה, ומנכ"ל החברה מאסק אמר כי עובדי המפעל לא יושפעו מהפיטורים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE