הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הטלת המכסים: מדד הדאו ג'ונס צונח
אחד המדדים החשובים בעולם הפיננסי איבד כ-250 נקודות מערכו מאז החל המסחר בשעות הבוקר; כלכלנים בכירים טוענים שאי אפשר "להאשים" את הכלכלה, שנמצאת באחת מנקודות השיא שלה, ולא נותרה ברירה אלא לייחס את הירידות להודעת טראמפ על מסי יבוא חדשים

כיממה לאחר הודעת הנשיא טראמפ על כך שיטיל מכסים בסך 50 מיליארד דולר על היבוא מסין, בבורסה בוול-סטריט נרשמו ירידות חדות. מדד הדאו ג'ונס איבד כ-250 נקודות מערכו, בעיקר בשל העובדה כי רוב החברות בה (30 סה"כ) מוכרות סחורות רבות לסין. בין החברות הללו ניתן למצוא את אפל, בואינג, קטפילר ואינטל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


מדובר ביום הרביעי ברציפות שבו מדד הדאו רושם ירידה, ומתחילת השבוע איבד המדד כאחוז מערכו. גם מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 רשמו ירידות משעות הבוקר. כלכלנים בכירים מייחסים את הירידות בבורסאות למשבר הסחר של ארה"ב עם סין, אך גם ציינו את הטלת המכסים על קנדה, מקסיקו ומדינות האיחוד האירופאי כסיבה נוספת לדאגה. אותם כלכלנים מסבירים כי לא ניתן להאשים את הכלכלה, שנמצאת באחת מנקודות השיא שלה בעשורים האחרונים. אחוז האבטלה ירד למספרו הנמוך ביותר מאז שנת 2000, עד כדי כך שאנליסטים רבים שיפרו את התחזיות שלהם לרבעון השני של השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE