הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לסלמונלה: ריקול ענק בדגני הבוקר של קלוגס
ה-CDC פרסם אתמול את אזהרת הצריכה החריגה בעקבות כ-70 בני אדם שנדבקו במחלת הסלמונלה לאחר שצרכו את המוצר. כשליש מתוכם נזקקו לאישפוז בעקבות המקרה. עד כה נמצאה המחלה ב-31 מדינות, ביניהן קליפורניה וניו יורק

התפרצות מחלת הסלמונלה שגרמה ל-73 בני אדם על פני 31 מדינות להחלות קשורה לדגני בוקר "Honey Smacks" של תאגיד קלוגס, כך הודיע אתמול (חמישי) המשרד לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). בעקבות זאת החברה הכריזה על ריקול עצום של דגני הבוקר, ואף סיפקה פירוט יתר למוצרים שעליהם יש חשד להימצאות המחלה: מדובר באריזות בגדלים של 15.3 ו-23 אונקיות (ounce), בעלי תאריך תפוגה שנע בין 6/14/2018 ועד 6/14/2019. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגני בוקר של חברת קלוגס, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


מתוך 73 האנשים שחלו במחלה, 24 נזקקו לאישפוז בבית החולים. על פי הודעת ה-CDC, לא נרשמו מקרי מוות מן הנגיף. במדינת ניו יורק חלו 7 בני אדם, ואילו במדינות קליפורניה, מסצ'וסטס ופנסילבניה חלו 5 בני אדם בכל אחת. מתוך כלל האנשים שחלו במחלה, ה-CDC ערכו ראיונות עם 39 בני אדם, כאשר 30 מתוכם טענו שאכלו את דגני הבוקר בשבוע שקדם למחלה.


הודעת הריקול (צילום: FDA)


על פי ה-CDC, ההידבקות במחלה מלווה בתסמינים רבים, לרבות חום גבוה ושלשולים, אך רוב החולים הצליחו להתואשש בתוך כשבוע. על פי הודעתה של חברת קלוגס, כאשר ה-CDC הפנה את תשומת לבה אל הבעיה, היא מיד פתחה בחקירה פנימית מול ספק צד ג' שמייצר את הדגנים. עוד סיפרו במשרד לבקרת מחלות ומניעתן כי הם מפצירים בכלל הציבור לזרוק או להחזיר את הדגנים במקרה של רכישה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE