הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לפחות 2000 ילדים הופרדו עד כה מהוריהם מאז החלה מדיניות ההרשעה בפשע פדרלי נגד כל מהגר בגיר שנתפס בגבול
בתחילת הפעלת המדיניות הובטח כי מאה אחוז מהמקרים יגיעו למשפט. בפועל הפקידות לא מצליחה לעמוד בעומס ולא מגישה כתבי אישום נגד כולם. הדבר לא מפריע להמשך הפרדת ילדים מהוריהם ללא ידיעה מתי יתראו שנית

ממשלת ארה"ב הפרידה לפחות 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מאז יישום מדיניות המאפשרת זאת, כך אישר המשרד לבטחון המולדת היום. בין התאריכים 19 באפריל ועד ה -31 במאי השנה, 1,995 קטינים שנסעו עם 1,940 מבוגרים שהצהירו שהם האפוטרופוסים שלהם, הופרדו עקב מדיניות זו, אמר דובר המשרד, ג'ונתן הופמן, לכתבים בוועידת עיתונאים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


2000 ילדים הופרדו מהוריהם. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)



השיחה, שמטרתה הייתה בעיקר בכדי להגן על החלטת הממשל להרשיע כל בגיר שיתפס בחציית הגבול באופן בלתי חוקי בפשע פדרלי, בניגוד להפניה של בגירים המגיעים עם ילדים לבתי המשפט להגירה, כפי שעשו ממשלים קודמים. ניתן לומר כי יש כאן ניצול ניצול הזדמנות על ידי פקידי הממשל, להאשרים את העיתונות בהפצת שקרים לגבי המדיניות, תחת מעטה אנונימי.

בשל העובדה שהממשלה מרשיעה את ההורים במערכת המשפט הפלילית, הילדים למעשה מופרדים מהם ללא הליך ברור ותאריך לאיחוד, מלבד קווי חירום אלהם ההורים יכולים להתקשר כדי לנסות לעקוב אחר ילדיהם. מדיניות הרשעת כל המבוגרים ללא הבדל, בהליך פלילי ופשע פדרלי,  הוכרז פומבית ב- 7 במאי, אם כי משרד המשפטים הודיע כי יתבעו במאה אחוזים מהמקרים שנתפסו כבר מתחילת אפריל. 

במהלך הוועידה, נאמר מנציגות המחלקה לביטחון המולדת אמר כי אכן מספר התביעות יותר מאשר הוכפל בזמן הזה, אך לא הגיעו עדיין למאה אחוז מהמקרים. כשנשאל מדוע הם מעדיפים להפריד בין משפחות ולא להמשיך להתעסק רק עם בוגרים בודדים, למרות שעדיין לא הצליחו לתבוע בכל המקרים, סירבו הפקידים הסביר כיצד הם בוחרים באיזה מקרה להגיש תביעה ובאיזה לא.


הפגנה נגד מדיניות האנטי הגירה של טראמפ (צילום: שאטרסטוק)



"אנחנו מקבלים החלטות על בסיס היכולת של בתי המשפט לקבל את התיקים הללו, אבל אנחנו כבר לא מסווגים לפי קטגוריות או מצב משפחתי", אמר בכיר מביטחון המולדת. "בדרך כלל, אנחנו מקבלים כמעט את כל הפניות המועברות אלינו  ואנו ממשיכים לעבוד עם הרשות השופטת הפדרלית על פתרונות מעשיים לכסות הכל"", אמר פקיד משרד המשפטים. "לגבי ירידה במספר הבתביעות, אנחנו לא הולכים להיכנס לפרטים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE