הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
AT&T השלימה את העסקה לרכישת טיים וורנר תמורת 85 מיליארד דולר
בית משפט פדרלי דחה את העתירה שהגיש משרד המשפטים האמריקאי נגד העסקה; המשרד הודיע כי לא יגיש בקשה לעיכוב המיזוג, אך הוא עדיין יכול לערער

ענקית התקשורת האמריקאית AT&T השלימה את העסקה לרכישת ענקית המדיה טיים וורנר תמורת 85 מיליארד דולר. זאת לאחר שבית משפט פדרלי דחה את העתירה שהגיש משרד המשפטים האמריקאי נגד העסקה, וקבע כי היא חוקית. המשרד החליט שלא להגיש בקשה לעיכוב העסקה, אך עדיין יכול לערער על ההחלטה בפרק זמן של 60 יום. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


AT&T וטיים וורנר. הרגולטרים חוששים שהמיזוג יפגע בתחרותיות. צילום: מתוך CNN


כזכור, באוקטובר 2016 הוכרז על עסקת הענק, שעוררה התנגדות בקרב רגולטורים, שחששו כי המיזוג בין שתי הענקיות יפגע בתחרותיות. במשרד המשפטים טענו כי העסקה מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, מאחר ש-AT&T "קרוב לוודאי תשתמש בתכניות הפופולריות של טיים וורנר כנשק לפגוע במתחרים". עוד נטען כי העסקה תוביל "לפחות הצעות חדשניות ולתשלומים גבוהים יותר עבור המשפחות האמריקאיות".


ב-AT&T טענו מנגד כי "התביעה שהגיש משרד המשפטים מהווה שינוי קיצוני ולא מובן מהתנהלות הממונה על ההגבלים העסקיים בעשורים האחרונים. מיזוגים מסוג זה מאושרים באופן שגרתי, מכיוון שהם מטיבים עם הצרכנים בלי להסיר אף מתחרה מהשוק. איננו מוצאים שום סיבה לגיטימית שהמיזוג שלנו יזכה ליחס שונה".

 

AT&T. חובה של חברת הענק צפוי לעמוד על 180 מיליארד דולר. צילום: גטי אימג'ס

 

רכישת טיים וורנר תעניק ל-AT&T מגוון רשתות טלוויזיה, בהן HBO, ערוץ הסרטים המצוירים Cartoon Network ורשת החדשות CNN, אותן תוכל להציע למיליוני המנויים הקיימים לשירותי האינטרנט שלה. AT&T היא חברת ערוצי הטלוויזיה בתשלום הגדולה בארה"ב. בשנה שעברה היא ביצעה רכישת ענק נוספת של חברת DirecTV ב-48.5 מיליארד דולר. יש לציין כי החוב של AT&T לאחר עסקאות הענק צפוי לעמוד על כ-180 מיליארד דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE