הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית מתייבשת? גל חום קיצוני ישטוף את האזור בימים הקרובים
טמפרטורות גבוהות משולבות עם אחוזי לחות יוצאי דופן צפויים להפוך את גל החום לקשה יותר ממזג האוויר באוגוסט וספטמבר, כך לפי הזהרות החזאים. השיא צפוי ביום שני ועד שהוא ישבר - אוכלוסיות מסויימות נמצאות בסיכון לתחלואים, מהתייבשות ועד לשבץ

שילוב מסוכן של טמפרטורות גבוהות ואחוזי לחות גבוהים הביאו לאזהרות חום מופרז בשיקגו וסנט לואיס בסוף השבוע המציין את יום האב (Fathers' Day) וחזאי המהדורות מזהירים מהתפשטות החום ממדינות הצפון לחוף המזרחי בשבוע הבא.  


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גל החום מסוכן לאנשים רגישים. יש לשתות הרבה מים (צילום: שאטרסטוק)



השירות המטאורולוגי הלאומי צופה תנאים חום קשים במיוחד המתפרשים על פני מרבית המישורים הדרומיים והמרכזיים, כמו גם במערב התיכון, בימים הקרובים. יחד עם עם לחות גבוהה וקיצונית. שיא החום יהיה בעיקר בשעות אחר הצהריים, אז יגיעו טמפרטורות הנעות בין  90 ל-100 מעלות. "הדבר עשוי להוות סיכון לתשישות מחום או אפילו שבץ עבור אנשים רגישים", מזהירים אנשי הארגון.

התחזית של סוף השבוע כוללת את מיניאפוליס, שיקגו וסנט לואיס, עם מסה גדולה של אוויר חם ולח, שתגיע גם לחוף הים המזרחי - כולל ניו אינגלנד ואמצע האוקיינוס האטלנטי - עד יום שני. שיקגו צפויה לעמוד בעין גל החום של מזג האוויר הלוהט, עם לפחות שלושה ימים של טמפרטורות גבוהות עד יום שני, שיהוו סיכון.


יהיה גרוע יותר ממזג האוויר באוגוסט או ספטמבר (צילום: שאטרסטוק)


מארגון AccuWeather נמסר כי "זה ירגיש ממש כמו באמצע הקיץ בערים אלה, כמו גם קנזס סיטי, סינסינטי, נאשוויל, פיטסבורג, וושינגטון, פילדלפיה וניו יורק". בחוף המזרחי, יום שני מסתמן כיום שיא של טמפרטורות גבוהות עבור חלקים של צפון מזרח האוקיינוס האטלנטי. המטאורולוג רייאן מאו מאתר weather.us אומר כיהטמפרטורות צריכות להגיע לשיא של סביבות 95 מעלות.

"חום בסדר גודל כזה אינו נדיר עבור חלק זה של העונה, אבל השמש החזקה של יוני יכולה לגרום לו להיות גרוע יותר ממזג האוויר החם והלח באוגוסט או בספטמבר, כאשר השמש חלשה יותר", אומר בוב לארסון, מטאורולוג בכיר ב AccuWeather.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE