הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'סטין טרודו הטריד צעירה בפסטיבל מוזיקה מקומי לפני שני עשורים
הצעירה התגלתה כעיתונאית בעיתון ארצי, ולפי המתואר, ראש הממשלה לעתיד נבהל ואמר לה כי לא היה נוהג כך לו היה יודע את תפקידה. בראיון בו נשאל האם ניתן להאשימו בהטרדה מינית אמר: "אני שומר על המרחב האישי של הסובבים אותי"

ראש הממשלה הקנדי, ג'סטין טרודו, שהפך את המאבק בהטרדות מיניות ותקיפה מינית כטייטל הפוליטי שלו, הואשם בנגיעות בלתי הולמות בכתבת צעירה בפסטיבל מוסיקה לפני כמעט שני עשורים. ההאשמה פורסמה לראשונה במאמר מערכת בעיתון Creston Valley Advance, עיתון בבריטיש קולומביה, באוגוסט 2000. ומידי פעם עלתה וצפה מחדש באינטרנט, כולל במגזין פרנק בתחילת השנה. השבוע הדבר הוצף מחדש, כאשר תמונות של מאמר המערכת שותפו בהפצה נרחבת במדיה החברתית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"תמיד התחשבתי במרחב האישי של הסובבים אותי". טרודו (צילום: שאטרסטוק)



מאט פסקוזו, מזכיר העיתונות של ראש הממשלה, אמר כי טרודו התייחס תמיד לנשים בכבוד, וכי הוא "לא חושב שהיו בעברו אינטראקציות שליליות", גם לא בפרסום של קרסטון. אתר באזפיד פנה לארכיון קרסטון ומצא את מאמר המקור, בו נכתב כי טרודו "חופן" את כתבת העיתון, במהלך פסטיבל מוסיקה שבחסות חברת בירה. עוד נכתב כי הוא התנצל על ה"טיפול" הלא הולם באישה, לאחר שהבין שמדובר בעיתונאית.

"אני מצטער. אילו ידעתי שאת כותבת לעיתון ארצי, לא הייתי עושה את זה", צוטט ראש הממשלה. טרודו היה בן 28 בזמן האירוע לכאורה. אף שהוא לא היה אז נבחר ציבור, הוא היה מפורסם כבן של ראש הממשלה לשעבר פייר טרודו. "האם אין בן ראש הממשלה לשעבר מודע לזכויות ולעוולות מסוג זה? האם הוא לא למד, דרך חוויותיו בחיים הציבוריים, שחפינת אישה צעירה וזרה, אינו חלק מכללי נימוס והתנהגות נאותים, בלי קשר למי היא, במה היא עובדת או מה היא עושה?" נכתב במאמר המערכת.

באזפיד ניסו ליצור קשר עם העיתונאית שכיסתה את ביקורו בפסטיבל אבל לא זכו לתשובה. גם ההמאמצים ליצור קשר עם עורך העיתון דאז, לא צלחו. למרות שראוי לדון במקרה, מותר גם לתהות מי בדיוק בחרו להציף אותו מחדש דווקא כעת, ומדוע. 

הרגע הגדול הראשון של טרודו באור הזרקורים הציבורי כאדם בוגר התרחש חודשים ספורים לאחר מכן, באוקטובר 2000, כאשר נשא דברי הספד בהלווייתו הממלכתית של אביו. לאחר מכן הוא הלך בעקבות אביו לפוליטיקה, הפך פעיל במפלגה הליברלית של קנדה ובסופו של דבר רץ לבחירות וזכה במושב בפרלמנט בשנת 2008.


היה מתנהג אחרת אם היה יודע שכותבת לעיתון. מאמר המערכת המקורי (צילום: ארכיון)



מאז נכנסה לתפקיד ראש הממשלה ב -2015, טרודו פעל לקידום זכויות נשים ונקט עמדה של אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות ואף השעה מספר רב של חברי מפלגתו לאחר שהואשמו בהטרדה מינית. בראיון ל- CBC News מוקדם יותר השנה, נשאל טרודו, האם נשים יכולות להאשים אותו בהתנהגות דומה. "אני לא חושב כך", אמר טרודו. "הייתי מאוד זהיר מאוד כל חיי במטרה להיות מתחשב ומכבד את המרחב האישי של האנשים סביבי".

הוא הוסיף כי הפוליטיקאים שהושעו עדיין אחראים למעשיהם, לא משנה כמה זמן עבר. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE