הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקורת מבית: הגברת הראשונה מתחה ביקורת מרומזת על מדיניות ההגירה של הנשיא
מלאניה טראמפ אמרה כי היא שונאת לראות ילדים מופרדים מהוריהם, וכי היא מקווה שתושג רפורמה בנושא. הגברת הראשונה לשעבר לורה בוש כינתה את המדיניות הזאת "אכזרית ולא מוסרית"

ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם, זייד ראיד אל-חוסיין אמר היום (שני) כי "אין זה מוסרי" שמדינה תנסה להרתיע את ההורים מלהגר על ידי "התעללות כזו בילדים". הוא קרא לוושינגטון לסיים את המדיניות החדשה, שנכנסה לתוקפה בחודש שעבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגברת הראשונה מלניה טראמפ. לא התייחסה ישירות למדיניות שקבע בעלה


אמש הצטרפה לדיון בנושא גם הגברת הראשונה מלאניה טראמפ. בהצהרה שפרסמה, אמרה טראמפ כי היא "שונאת" לראות בני משפחה נקרעים אלה מאלה בגבולות, ומקווה כי "שני הצדדים" יוכלו לבצע שינוי בחוקי ההגירה. כך על פי הודעה שפרסם משרדה של טראמפ.

סטפני גרישם, הדוברת של הגברת הראשונה אמרה אמש כי "היא מאמינה שאנחנו צריכים להיות מדינה שפועלת לפי כל החוקים, אך במקביל להיות מדינה שמושלת עם לב". לדבריה, הגברת טראמפ מקווה ששני הצדדים "יוכלו לפעול יחד כדי לגבש רפורמה מוצלחת בחוקי ההגירה".

בעוד שההצהרה של טראמפ מתייחסת לנושא כאילו הוא שייך לקונגרס, חברי קונגרס דמוקרטים ואחרים מדגישים כי אין שום חוק שמחייב הפרדה של משפחות - הורים וילדים - בגבולות המדינה. 

את, למרות שביום שישי טען הנשיא, באופן לא נכון, כי הפרדת המשפחות נעשית בשל חוק שחוקקו הדמוקרטים. מדיניות חדשה של ממשל טראמפ, שנכנסה לתוקף בחודש מאי, מגבירה את האכיפה כלפי מהגרים שמנסים להיכנס לארצות הברית בניגוד לחוק. כתוצאה מכך, יותר בוגרים נעצרים, וילדיהם מופרדים מהם.

גם הגברת הראשונה לשעבר לורה בוש התייחסה לנושא, וכינתה את פרקטיקת הפרדת הילדים מהוריהם "אכזריות וחוסר מוסריות". היא הוסיפה כי הדבר שובר את לבה. בטור אורח שפרסמה בוש בוושינגטון פוסט, היא השוותה בין הפרדת המשפחות שנעשית עכשיו לבין מחנות המעצר ליפנים-אמריקנים שאוכלסו במהלך מלחמת העולם השנייה.

עבור טראמפ ועבור בוש מדובר בכניסה לא שגרתית לדיונים שעוסקים בנושאים פוליטיים.


לורה בוש. השוותה את המעשים למעצר האוכלוסיה האמריקנית-יפנית במלחמת העולם השנייה


למרות הביקורת שניתן אולי למצוא בין השורות בהצהרתה של טראמפ, היא לא התייחסה באופן ישיר לצעדיו של בעלה בנושא, ולמדיניות "אפס הסובלנות" כלפי עבירות הגירה, שהובילה לריבוי המעצרים ובהתאם לריבוי מקרי ההפרדה של ילדים מהוריהם.

נתונים של הממשל מלמדים כי במהלך תקופה של שישה שבועות בחודשים אפריל ומאי, כאלפיים ילדים הופרדו ממשפחותיהם. הדוברת של הגברת הראשונה פרסמה את ההצהרה לאחר שתיעוד רב של ילדים בוכים הוצג ברשתות הטלוויזיה וברשתות החברתיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE