הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איך אומרים גוגל בסינית? ענקית הטכנולוגיה משתפת פעולה עם יריבה הגדולה של עליבאבא
גוגל תשקיע יותר מחצי מיליארד דולר בחברה, בניסיון להציב דריסת רגל בשוק הסיני, שחסום עבור רוב מוצרי החברה, כגון מנוע החיפוש המפורסם

ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה היום (שני) כי היא תשקיע לא פחות מ-550 מיליון דולר במתחרה הגדול של עליבאבא, JD.com, במהלך הניסיונות שלה להתרחב לתחום הממכר המקוון בשווקי אסיה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גוגל מתרחבת למזרח. ילד עומד ליד הקמע של JD.com 


במסגרת העסקה, מוצרים של JD.com יופיעו בשירות הקניות של גוגל, וכך לחברה האסייתית תהיה גישה לצרכנים מחוץ ליבשת. גוגל תוכל לספק לחברה שרשרת אספקה ומומחיות לוגיסטית לטכנולוגיה שלה.

גוגל הודיעה כי באמצעות שיתוף הפעולה, החברה תוכל לחפש אחר פתרונות חדשים כדי לספק חוויית קניות חיובית יותר לצרכנים ברחבי העולם.

עדיין לא ברור אם השותפות הזו היא הניסיון האחרון של גוגל להציב דריסת רגל בשוק הסיני, היכן שהמוצרים העיקריים שלה - מנוע החיפוש ותיבת המייל המפורסמת - חסומים.

שתי החברות יפתחו פתרונות מסחר בדרום מזרח אסיה, שדה הקרב האחרון של ענקיות הקניות ברשת כגון עליבאבא, JD.com ואפילו אמזון. על פי התחזיות, הצרכנים באותו שוק יוציאו יותר מ-88 מיליארד דולר על קניות ברשת עד שנת 2025.

חברת JD.com היא השנייה בגודלה בסין בכל הקשור לקניות ברשת, אחרי עליבאבא, כמובן. היא מחזיקה בחברת Tencent Holdings, מפתחת האפליקציה WeChat ויריבתה של עליבאבא.
העסקה החדשה תעניק לגוגל 27.1 מיליון מניות חדשות שתנפיק JD.com האסייתית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE