הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון הבריאות העולמית: התמכרות למשחקי וידאו - הפרעה נפשית
המבקרים טוענים כי ההכרזה רק תיצור סטיגמה כלפי אוהבי המשחקים, אך התומכים מסבירים כי הכרזה כזאת תסייע לטיפול בבעיה. "ההורים רואים את המשפחות שלהם מתפרקות"

ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (שני) על בעיה נפשית חדשה - התמכרות אובססיבית למשחקי וידאו. מבקרים של ההכרזה טוענים כי היא עלולה ליצור סטיגמה עבור אוהבי המשחקים האלה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהיום אפשר להגיד שמדובר בהפרעה נפשית. משחקי וידאו


ברוויזיה האחרונה שערכה סוכנות הבריאות לאינדקס המחלות הבינלאומי, היא הודיעה כי הגדרת "הפרעת משחקים" כבעיה נפשית "תשרת את בריאות הציבור ותאפשר למדינות לזהות את הבעיה".

ד"ר שחהר סקסנה, ראש מחלקת בריאות הנפש בארגון הבריאות העולמית אמר כי הארגון קיבל את ההצעה לפיה יש להגדיר את התופעה הזאת כהפרעה, זאת בהתבסס על עדויות מדעיות, בנוסף "לצורך ולדרישה לטיפול בנושא בחלקים נרחבים בעולם".

ד"ר ג'ואן הארווי, דוברת של ארגון הפסיכולוגים הבריטי, הזהירה כי ההגדרה החדשה עשויה לגרום לדאגה מיותרת בקרב הורים, ואמרה כי רק מעטים מבין השחקנים יושפעו ממנה. עם זאת, גורמים אחרים בירכו על המהלך של ארגון הבריאות העולמי, ואמרו כי יש צורך קריטי לזהות את ההתמכרות למשחקי וידאו במהירות, בגלל שלרוב מדובר בנערים או בצעירים שלא מחפשים עזרה בכוחות עצמם.

"אנחנו נתקלים בהורים שקשה להם, לא רק בגלל שהם רואים את ילדיהם נושרים מבית הספר, אלא בגלל שהם רואים את כל המשפחה שלהם מתפרקת", אומרת ד"ר הנרייטה בוודן-ג'ונס, דוברת של המחלקה להתנהגות כפייתית במכללה המלכותית לפסיכיאטריה באנגליה. לדבריה, הטיפול בהתמכרות למשחקים נעשה על ידי טיפול פסיכולוגי, אך יש גם תרופות שעשויות לסייע.

ד"ר מארק גריפית', שחוקר את הפרעת משחקי הווידאו כבר 30 שנים, אמר כי ההגדרה החדשה של ארגון הבריאות העולמי תסייע להעניק בטיפול בבעיה ותחזק את האסטרטגיות הטיפוליות. 

מנקודת המבט הפסיכולוגית, משחקי וידאו הם כמו הימורים לא-פיננסיים", אמר ד"ר גריפית', מהמרים משתמשים בכסף בתור תוצאה, והמכורים למשחקי וידאו עושים זאת בנקודות".

ד"ר גריפית' מעריך כי אחוז השחקנים בעלי ההפרעה האובססיבית עשוי להיות קטן מאוד - אפילו פחות מאחוז אחד מקרב השחקנים. לדבריו, לרבים מהמכורים למשחקי הוידאו יש עוד בעיות מתחת לפני השטח, כגון דיכאון, הפרעה דו-קוטבית או אוטיזם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE