הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יוניליוור קובעת רף חדש בפרסום ברשתות החברתיות: אומרת "לא" לרכישת עוקבים
החברה טוענת כי פרסום לחשבונות מזוייפים שנרכשו על ידי גורמים שונים פוגעת באמון. ההצהרה באה כארבעה חודשים לאחר שהחברה איימה להפסיק לפרסם בפייסבוק ובגוגל אם לא ינקטו צעדים "לנקות" את הרשתות החברתיות שלהם

ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור (Unilever), המפרסמת השנייה בגודלה בעולם, מודיעה היום (שני) כי היא מפסיקה לקנות עוקבים ברשתות החברתיות, ומסבירה שהיא מעוניינת להפוך את הפרסום שלה לשקוף יותר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה להיות שקופה ואמינה יותר. יוניליוור


כאשר יותר ויותר חברות מעבירות סכומים גבוהים יותר לפרסום ברשתות חברתיות שונות כגון אינסטגרם ופייסבוק, נוצרה תעשיית משנה של "משפיעים", שבהם סלבריטאים ואנשים שונים מרוויחים כסף מכך שהם מפרסמים מוצרים שונים. אך רבים מהם, שנמדדים במספר העוקבים שלהם, רוכשים עוקבים כדי להגדיל את שכרם.

הפרקטיקה הזו, של רכישת "לייקים" עשויה לפגוע באמון במותג, דבר שיוביל לפגיעה בפרסום ברשתות. שוק המשנה של המשפיעים, שמגלגל כמיליארד דולר בשנה, יכול לפתור את הבעיה הזאת עבור החברות הגדולות. אם אותו "סלב" רכש עוקבים, הרי שלא מדובר בבעיה של החברה שמפרסמת אותו. עם זאת, גם לכך יוניליוור מתנגדת, והיא הודיעה שהיא תפסיק לפרסם אצל אותם משפיעים.

ראש תחום השיווק בחברה, קית' וויד, יודיע שיצרנית סבוני דאב ומיונז הלמנס לא יקנו יותר עוקבים לעולם, ולא יעבדו עם משפיעים שקונים עוקבים. בנוסף, החברה תשקיע יותר משאבים ברשתות חברתיות שנלחמות בתופעת העוקבים והחשבונות המזויפים, ומגבירות את השקיפות.

"אמון בא בהליכה, ונעלם ברכיבה מהירה", אמר וויד, "ישנם הרבה משפיעים טובים שם בחוץ, אבל ישנם גם כמה תפוחים רקובים שהורסים את כל הערימה. הבעיה היא שכולם נעלמים ברגע שהאמון נפגע".

ההודעה של החברה באה ארבעה חודשים לאחר שוויד איים כי החברה תפסיק לפרסם בפיסבוק ובגוגל במידה והחברות האלה לא ינקטו צעדים כדי לשפר את אמון הצרכנים, ויפעלו כדי למגר את התוכן ה"רעיל", כדבריו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE