הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות התפרצות הר הגעש: נהר של לבה זורם בהוואי
הנהר, שאורכו כתשעה מייל, נוצר כתוצאה מתנאי השטח הגיאולוגיים במקום; הלבה זורמת בו במהירות של מאות מייל לשעה, וההערכה היא שהטמפרטורה בו עולה על אלפיים מעלות פרנהייט. מומחים מזהירים: אירוע דומה בשנת 1955 נמשך כשלושה חודשים

הלבה הקטלנית ממשיכה לזרום במדינת הוואי, יותר מחודש לאחר התפרצות הר געש. כזכור, האירוע גרם לכך שאלפים פונו מבתיהם ומאות בתים נשרפו כליל, וכעת הכמויות העצומות של הלבה הקטלנית הפכו לנהר שאורכו כתשעה מייל. מומחים מעריכים כי הטמפרטורה של הנהר היא כ-2,100 מעלות פרנהייט. מעבר לכך, בשל הלחץ העצום שמפעילה הר הגעש על האיש, הלבה זורמת במהירות של כ-200 מייל לשעה עד אשר היא מגיעה לאוקיינוס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נהר הלבה


גיאולוגים בכירים מסבירים כי כאשר התפרצה הלבה בתחילת חודש מאי, היא הייתה קרה יותר בשל המרכיבים שלה. אך כעת מדובר בלבה שהיא פחות עבה, ועל כן המהירות הגבוהה שבה היא נעה לאורך הנהר. כאשר הלבה נשפכת אל האוקיינוס, נוצרה תגובה כימית אלימה ביותר עם המים, דבר שגורם ללבה להפוך לקריסטלים. קריסטלים אלה משחררים גזים בעלי חומצת מימן כלורי. היום הינו היום ה-37 מאז התפרצות הר הגעש, וגיאולוגים מזכירים כי בשנת 1955 אירעה התפרצות דומה שארכה 88 ימים. 


נקודת המפגש של הלבה עם האוקיינוס

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE