הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סשנס: מתקני ילדי המהגרים שונים ממחנות הריכוז הנאציים "כי בגרמניה ניסו למנוע מהיהודים לעזוב"
התובע הכללי הגיב לדברים של ראש ה-CIA לשעבר ושל סנאטורית מהמפלגה הדמוקרטית לפיהם המתקנים בהם מוחזקים הילדים דומים למחנות הריכוז. הוא הוסיף כי הוא מקווה שמדיניות החדשה של וושינגטון תרתיע מהגרים מלחצות את הגבול באופן לא חוקי

התובע הכללי ג'ף סשנס טען כי ההשוואה של מתקני המעצר של ילדים המהגרים למחנות הריכוז הגרמניים אינה נכונה, מפני שהמחנות הנאציים "נועדו לשמור על היהודים שלא יעזבו את המדינה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בגרמניה רצו שהיהודים יישארו. ילדי מהגרים


"זו בהחלט הגזמה, כמובן", אמר סשנס בהתייחסו להשוואה בין מתקני המעצר לבין מחנות הריכוז, "בגרמניה הנאצית, הם שמרו שהיהודים לא יעזבו את המדינה". סשנס אמר את הדברים במהלך ראיון שהעניק אתמול בלילה (שני) לחדשות פוקס.

לאחר מכן אמר סשנס כי אם הורים מגורשים מהמדינה, הילדים שלהם עוזבים יחד איתם. אם ההורים מבקשים מקלט מדיני, הם נשארים במדינה. גם הילדים שלהם נשארים במדינה, אבל תחת השגחתם של משרדי הממשלה, אמר התובע הכללי.

הדברים של סשנס באו בתגובה לדבריו של מייקל היידן, ראש ה-CIA וה-NSA לשעבר, ושל הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינשטיין, שהשוו בין המחנות הגרמניים לבין המקלטים בהם חוסים ילדים שהופרדו מהוריהם, וילדים שבאו אל הגבול לבדם.

"אנחנו עושים את הדבר הנכון", אמר סשנס במהלך הראיון, "אנחנו דואגים לילדים האלה, הם לא עוברים התעללות. הם מוחזקים בתנאים טובים".

וושינגטון החליטה לנקוט בהליכים פליליים כלפי מי שנתפס חוצה את הגבול באופן לא חוקי. זאת, בניגוד למדיניות ממשל אובמה שהעביר את המהגרים בעלי הילדים לבתי משפט שעוסקים בהגירה ובמתן מקלט מדיני. כתוצאה ממדיניות ה"אפס סובלנות" שנוקט הממשל, לפחות כ-2,000 ילדים הופרדו מהוריהם בגבול במהלך התקופה שבין ה-19 באפריל וה-31 במאי. את הנתונים האלה אישר המשרד לביטחון לאומי בשבוע שעבר.

כשנשאל אם מטרת המדיניות החדשה היא להרתיע מהגרים מלהגיע לגבול המדינה, ענה סשנס כי "אנחנו אוכפים את החוק". לדבריו, עצם העובדה שאיש לא נשפט על כך בהליך פלילי בזמן כהונת הממשל הקודם, גרמה לעלייה בקצב ההגירה, "אז כן, אנחנו מקווים שאנשים יבינו את המסר ויבואו אל מעברי הגבול במקום לחצות אותו באופן לא חוקי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE