הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הגן על מדיניות ההגירה ויצר סערה חדשה
הנשיא הטיל היום שוב, בטוויטר ובנאום באירוע לעסקים קטנים, את המפלגה הדמוקרטית (הנמצאת במיעוט בשני בתי הקונגרס, כזכור) באחריות למדיניות הפרדת הילדים. טראמפ חזר על השקר לפיו מדובר באשמה של "לולאות בחוק" ש"קיבלנו מהדמוקרטים" ודרש חקיקה בנושא מן הקונגרס

הנשיא דונלד טראמפ הסלים את הרטוריקה הקשה-ממילא שלו בנושא ההגירה, והאשים את הדמוקרטים כי הם רוצים "שמהגרים לא-חוקיים ... יזרמו לתוך הארץ שלנו וישרצו בה ("infest") - מונח המשמש בדרך כלל לבעלי חיים מזיקים מהסוג שיש להדביר, ולא לבני אדם - אפילו אם אתה נחוש בדעתך שאתה לא רוצה אותם אצלך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שפה השמורה לחיות מזיקות וזכורה מימים אפלים



"הדמוקרטים הם הבעיה", צייץ טראמפ. "לא אכפת להם ממהגרים לא חוקיים והם רוצים שמהגרים לא חוקיים, לא משנה כמה הם גרועים ... לזרום לתוך הארץ שלנו ולשרוץ כמו נגע". השפה בה נקט הנשיא היא שיא חדש בשיח של דה-הומניזציה מצד האיש החזק בעולם בעוד משבר הומניטרי וגם פוליטי הולך ומתפתח בגבול ארה"ב-מקסיקו, שם הופרדו לפחות 2,000 ילדים מהוריהם כתוצאה ישירה ובלעדית של מדיניות הממשל.

תזכורת: בחודש שעבר הודיע הממשל, בדמות שר המשפטים ג'ף סשנס במקרה הזה, בגלוי ובגאון על החלטתו לתבוע כל בגיר הנתפס חוצה את הגבול שלא כחוק על עבירות פדרליות, במקום להפנות את אלה המלווים בילדים לבתי משפט להגירה, כפי שעשו כל הממשלים הקודמים.

מאחר שהממשל תובע את ההורים במערכת המשפט הפלילית, הילדים מופרדים מהוריהם ללא כל הליך מוסדר לאיחודם. יש רק "קווים חמים" שם יכולים הורים לנסות לאתר את ילדיהם, כדי שיידעו לפחות היכן הם על מנת לנסות לדרוש את החזרתם.


אין הליך לאיחודם עם ההורים (צילום: CNN)



מאוחר יותר היום האשים טראמפ את הדמוקרטים באורח שקרי בפעולות ממשלו. בדברים שנשא באירוע לעסקים קטנים בוושינגטון, אמר הנשיא כי מדיניות ההפרדה היא תוצאה של "לולאות בחוק הפדרלי שהדמוקרטים תומכים בהן", אותן לטענתו יכול הקונגרס לתקן בקלות. חשוב להבהיר שמדיניות ההפרדה היא תוצאה של מדיניות הרשות המבצעת ולא של שום חוק שבכוחו של הקונגרס לשנות, ושאין כל קשר בין חקיקה כלשהי שהנשיא מעוניין בה לעניין זה.

הנשיא טען כי בפניו ניצבות שתי ברירות בלבד - הפרדת ילדים מהוריהם או גבולות פתוחים - ודרש מן הקונגרס לחוקק עבורו "דרך שלישית". למותר לציין שמדובר באי-דיוק נוסף מבית היוצר של הנשיא ה-45. תחת הנשיא אובמה גורשו מארה"ב יותר מהגרים נטולי מסמכים מאשר תחת כל ממשל קודם, כולל משפחות שלמות, ונמצאה הדרך לעשות זאת מבלי להפריד ילדים רכים מהוריהם, כמוסבר לעיל.

הנשיא המשיך בטענות כי זרם המהגרים עולה למשלם המסים האמריקאי "הון תועפות... אף אחד לא יודע כמה", ואמר כי מבריחי ילדים מציבים "אינספור ילדים" בסיכון. הוא גם טען כי "מאז 2014" שוחררו לתוך ארה"ב "חצי מיליון משפחות" בשל אותן "לולאות בחוק" שירש כביכול מן הדמוקרטים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE