הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שירותי בנק קוליים: העוזרים הדיגיטליים החדשים מגיעים לבנקים, ואיתם החששות מתרמיות פיננסיות-טכנולוגיות
יותר ויותר בתים נהנים היום מהיכולות ההולכות ומשתפרות של אלקסה, סירי ושל העוזר של גוגל. כעת גם הבנקים מעניקים שירותים קוליים באמצעות המכשירים האלה, אך האם זה בטוח?

הבנקים הגדולים והחברות הפיננסיות החלו להציע שירותי בנקאות באמצעות עוזרים וירטואליים כגון אלקסה של אמזון, סירי של אפל, והעוזר של גוגל. הבנקים מעוניינים שהלקוחות יוכלו לבדוק את מצב החשבון שלהם, לשלם חשבונות ובעתיד הקרוב אף לשלוח כסף באמצעות הקול בלבד. עם הטמעתה המהירה של "זלה" (Zelle) מערכת העברת כספים חדשה בין הבנקים - יתכן ובקרוב אף נוכל להעביר כספים לחברים או לבני משפחה באמצעות פקודות קוליות בלבד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"רוצים להיות שם עבור הלקוחות". גארת' גסטון


למרות שרבים בוודאי יתלהבו מהאפשרות הזאת, כי למי יש כוח בשנת 2018 להקיש על כמה מקשים בסמארטפון, האפשרות של ביצוע משימות רגישות כאלה באמצעות הרמקולים החכמים מעוררת שאלות בנוגע לאבטחת המידע. המכשירים האלה נהנים מטכנולוגיות חדשות יחסית בשוק, וייתכן כי הן חשופות לעברייני סייבר.

הבנק הראשון שמעניק שירות לכל שלושת המוצרים - אלקסה, סירי וגוגל, הוא U.S. Bank. בתחילת חודש מרץ השיק הבנק בהשקה שקטה את השירות עבור סירי וגוגל, והחודש היא החלה לשווק את השירות הזה ללקוחות.

חברות פיננסיות אחרות פתחו גם הן אפשרויות לעבוד עם הרמקולים החכמים. חברות האשראי  Capital One ו-American Express מעניקות שירותים קוליים ללקוחות שברשותם אלקסה, והם יכולים לבדוק את מצב החשבון שלהם ולשלם חשבונות. חברות אחרות, קטנות יותר, מעניקות גם הן שירותים שונים ללקוחות שלהם יש אלקסה או גוגל.

"אנחנו רוצים להיות שם עבור הלקוחות שלנו בכל דרך שאנחנו יכולים", אמר גארת' גסטון, סגן נשיא לערוצי בנקאות מגוונים ב-U.S. Bank כאמור, הבנק הראשון שמעניק שירותים לכל הפלטפורמות כיום. בשלב זה, לקוחות הבנק יכולים לבדוק באמצעות הרמקולים החכמים את מצב החשבון שלהם, לשלם לכרטיסי האשראי של הבנק ואת המשכנתאות שלהם, לבדוק מה תאריך התפוגה של תשלום החשבונות ועוד אפשרויות בסיסיות. הבנק לא מציע אפשרות קולית להעברת כספים, אך לדברי גסטון, הבנק בוחן את האפשרות הזאת.

למרות ההתקדמות הגדולה בשירותי הבנקאות, עדיין יש חשש מפריצות בשל הטכנולוגיה הקולית החדשה. "ניתן להקליט את קולות הלקוחות, לבצע בהם מניפולציה ולהשמיע אותם מחדש לעוזר הקולי", אמר קורט באומגרטנר, חוקר אבטחה במעבדות קספרסקי. לדבריו, "הגישה הקולית לחשבונות הבנק, והאפשרות להעביר כספים פותחות פתח לתרמיות בנקאיות מרחוק, וקבוצות עברייני סייבר עשויות להשתמש באפשרות הזאת בקרוב".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE