הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד: פריצה במכשירי גוגל עושה חיים קלים להאקרים
גוגל עובדת כעת על תיקון הפריצה, שמפיעה על מוצרי Home ו-Chromecast הפופולארים; אנליסט שעלה על הפריצה: "לא רק שהצלחתי 'לחטוף' את המסך, הבנתי את המיקום המדויק באמצעות הפריצה"

ענקית הטכנולוגיה גוגל עומלת על תיקון לפריצה פוטנציאלית למוצרי Google Home ו-Chromecast, העלולות לחשוף את המיקום של המשתמש בפני האקרים. הפריצה נחשפה ע"י חברת אבטחת הרשת Tripwire, שפרסמה את ממצאיה בבלוג החברה. קרייג יאנג, מי שהיה אחראי על גילוי הפריצה, הסביר כי מדובר בפריצה הנמצאת בהגדרות הבסיסיות של המוצרים. כך למשל, הוא טוען ש"מכשירים מסוג זה אינם דורשים אימות של מכשיר נוסף שמתווסף אם הוא נמצא על אותה הרשת". דהיינו, חרף העבודה כי האפליקציה השולטת במכשירים האלה פועלת בעיקר מול השרת של גוגל, חלק קטן מהפעילות של המכשירים מתרחשת ברשת המקומית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

עם זאת, ב-Tripwire הסבירו כי הסבירות שהאקרים יעשו שימוש בפריצה היא נמוכה, שכן רצף פעולות מאוד ספציפית צריכה להתרחש על מנת לאפשר את הגישה. מצד שני, בגוגל רוצים לסגור את הפריצה במהירות המירבית, שכן הפריצה נחשבת ליחסית קלה למי שעוסק בפעילות זו. יאנג עצמו אמר שבבדיקות שעשה "לא רק שהצלחתי 'לחטוף' את המסך שמחובר ל-Chromecast, אבל הצלחתי להבין את המיקום הגיאוגרפי שלו אך ורק באמצעות הפריצה", הוא אמר. כתוצאה מכך, המליץ האנליסט לשים לב לתופעות חריגות ומוזרות עד אשר גוגל תפרסם את העדכון המיוחל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE