הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: עליה מדאיגה בתקיפות מיעוטים בעיר
על פי נתוני מחקר של הוועדה לזכויות האדם בעיר, רבע מן הנשים המוסלמיות שלבשו כיסוי ראש ברכבת התחתית עברו תקיפות פיזיות; כ-40% מסך הנבדקים, ביניהם יהודים, עברו תקיפות מילוליות. האחראית על המחקר: "אנו מקדישים את זמננו כדי להילחם בתוקפים"

מוסלמים ובני מיעוטים נוספים בעיר ניו יורק סובלים מאפלייה והטרדה, לרבות תקיפות פיזיות, כך עולה ממחקר חדש שפרסמה הועדה לזכויות האדם של העירייה. במחקר השתתפו כ-3,000 אנשים מרקעים שונים, לרבות מוסלמים, דרום אסייתיים, יהודים וסיקים שמתארים אירועים שעברו בין יולי 2016 ועד סוף שנת 2017. רוב הנשאלים במחקר טענו שלא פנו לרשויות החוק לאחר האירועים הללו, בעיקר בשל החשש מפני כך שלא יתייחסו ברצינות לתלונותיהם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אישה מוסלמית בניו יורק (צילום: אילוסטרציה)


כ-27% מהנשים המוסלמיות שהשתתפו במחקר טענו שעברו תקיפה פיזית ברכבת התחתית בעקבות כך שלבשו חג'אב על ראשן. כרמן מלליס, יושבת ראש הועדה לזכויות האדם בניו יורק, אמרה עם פרסום הדו"ח כי "לאף אחד בעיר אין הרשות להפלות או להטריד אחרים בגלל מי שהם, היכן הם מתפללים או מאיזה מדינה הם הגיעו. הועדה לוקחת ברצינות את המקרים בהם תוקפים אנשים בשל סיבות שכאלה, ועל כן אנחנו מקדישים את זמננו כדי להיחלם בהם". 


גבר יהודי ברכבת התחתית של ניו יורק (צילום: Shutterstock)


עוד עולה מן המחקר כי כ-40% מהנשאלים עברו הטרדה מילולית, וכ-9% דיווחו על עימותים פיזיים. כ-80% מהיהודים שהשתתפו בסקר אמרו שהם "מוטרדים" או "מוטרדים מאוד" מונדליזם שמבוצע תחת האנטישמיות, כגון ריסוס כתובות נאצה על בית כנסת. עם זאת, הנתון המדאיג ביותר שעולה מן המחקר הוא שכיחות המקרים שבהם מוסלמים עוברים תקיפות מילוליות. סועד קרימה, אחת המשתתפות במחקר, אמרה שמספר נערות החלו לקלל אותה ולכנות אותה כמחבלת כאשר היא עמדה בתור במסעדה ברובע ברוקלין. בהמשך העימות הפך לפיזי, וקרימה הייתה בהלם מכך שעוברי האורח במקום לא התערבו: "אנשים פשוט עמדו בשקט בזמן שקוראים לי, תושבת ניו יורק שנולדה וגדלה כאן, מחבלת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE