הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא חולי נפש, ומחזיקים נשק ברישיון: דוח חדש של ה-FBI חושף נתונים מפתיעים על מבצעי טבח
אם עד היום האמנתם שמי שמבצע טבח השיג את הנשק שלו בשוק השחור והוא סובל ממחלות נפש - אתם טועים. האם הדוח החדש יצליח למנוע את הטבח הבא?

בזמן שידיעות על מעשי טבח תופסים כותרות בקצב מסחרר, ה-FBI ממשיך לבדוק מדוע אירועים אלה מתרחשים וכיצד ניתן למנוע אותם. דוח חדש שפורסם אמש (רביעי), הארגון שופך אור על האופי של היורי לפני שהם מבצעים את הטבח. על פי הדוח, רובם השיגו את הנשק בדרך חוקית, ולא אובחנו במחלות נפשיות - למרות שרבים סבורים כי ההיפך הוא הנכון. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משאית של ה-FBI חונה מחוץ לזירת טבח בכנסייה בטקסס. היורים אינם משוגעים, כי שרבים אוהבים לטעון


אירועי הירי האלה הופכים למגיפה ברחבי המדינה. בשנה שעברה היו 30 אירועים כאלה - מספר האירועים הגבוה ביותר מאז שהחל ה-FBI לבחון את התופעה. בשנה שעברה גם נשבר שיא מספר ההרוגים בשל מעשי טבח המוניים.

"מול כל האירועים האלה, החברה נאבקת שוב ושוב בשאלה בסיסית: האם ניתן לעשות משהו כדי למנוע את המתקפות האלה על הילדים שלנו, על בתי הספר, על הכנסיות, על אירועי התרבות ועל הקהילות שלנו?", שואל הדוח, "ישנו פתח לתקווה משום שיש משהו שאנחנו יכולים לעשות".

הדוח, בן 30 העמודים, בוחן אירועי ירי משנת 2000 ועד שנת 2013, ומתרכז ב-63 אירועים. הוא מגלה כי היורים הראו סימנים מקדימים לפני מעשי הטבח הקשים, אך גורמי אכיפת החוק לא קיבלו התראה על יותר מחצי מהאירועים האלה - עד שזה היה מאוחר מדי.

40 אחוזים מהחשודים רכשו נשק, או כמה כלי נשק, באופן חוקי בשביל מטרה ברורה - טבח. 35 אחוזים החזיקו ברשותם נשק באופן חוקי לפני שהם תכננו את המתקפה. מכאן נובע ש-75 אחוזים ממבצעי מעשי הטבח ברחבי המדינה השיגו את נשקם בדרך חוקית לחלוטין. שאר החשודים השיגו את נשקם בדרך לא חוקית - גנבו אותו, שאלו אותו ממכר או שרכשו אותו בשוק השחור.

הדוח חושף עוד כי רק רבע מהיורים באירועים שנבדקו במחקר סובלים ממחלה נפשית כלשהי, כולל הפרעות אישיות, מצבי רוח משתנים וחרדה. עם זאת, המחקר מגלה עוד כי 62 אחוז ממבצעי הטבח התמודדו עם גורמי מתח שונים לפני האירועים הקשים, כגון דיכאון, חרדה ופרנויה.

הממצאים האלה מראים כי החשודים לא התמודדו דווקא עם מחלות נפש, וכי המסקנה שכל מבצעי הטבח הם חולי נפש היא פשוט "מטעה ולא מסייעת בדבר", לדברי הבולשת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE