הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האיחוד האירופי משיב מלחמה: מטיל מכסים על מוצרים אמריקאיים ב-2.8 מיליארד יורו
נציבת הסחר האירופית אמרה כי האיחוד יסיר את את המכסים אם ארה"ב תנקוט צעד דומה. "ההחלטה הלא מוצדקת של טראמפ הותירה אותנו ללא ברירות"

החל מהיום, האיחוד האירופי יגבה מכסי יבוא של 25% על מגוון מוצרים אמריקאיים. זאת, בתגובה למכסים שהטיל הנשיא דונלד טראמפ מוקדם יותר החודש על פלדה ואלומיניום שמקורם באיחוד. נציבות הסחר האירופית בבריסל אימצה רשמית חוק, לפיו יוטלו מסים על מוצרים מתוצרת ארה"ב, בשווי של 2.8 מיליארד יורו. בין המוצרים: פלדה ואלומיניום, תירס מתוק ובוטנים, בורבון, מכנסי ג'ינס ואופנועים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרקל, טראמפ ומקרון. האיחוד: "אנחנו לא רוצים להימצא בעמדה הזאת". צילום: רויטרס


האיחוד מחזיק באפשרות להטיל מכסים נוספים, בגובה שנע בין 10% ל-50%, על מוצרים נוספים מתוצרת ארה"ב בהיקף של 3.6 מיליארד יורו בשלוש השנים הקרובות. "אנחנו לא רוצים להימצא בעמדה הזאת", אמרה נציבת הסחר האירופית ססיליה מלמסטרום,. לדבריה, ההחלטה "החד צדדית והלא מוצדקת" של ארה"ב הותירה את האיחוד האירופי חסר ברירות.


עם זאת, בנציבות הודיעו שהמכסים החדשים יוסרו, בתנאי ארה"ב תסיר את המכסים בהיקף 6.4 מיליארד יורו , אותם הטילה על פלדה ואלומיניום מתוצרת האיחוד. כזכור, טראמפ הטיל מכסים של 25% על פלדה ו-10% על אלומיניום שמקורם בקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי בתחילת יוני, כאשר למעשה ביטל את הפטורים ממכס שניתנו למוצרים ממדינות אלו מאז חודש מרץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE