הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיונת חול כחולה אותרה על כוכב מאדים
כוכב הלכת הרביעי בגודלו זכה לשמו בשל הצבע האופף אותו - אדום. סערת האבק המתרחשת בו בימים אלה הביאה לגילוי חדש: חולית בצבע כחול

מאדים קיבל את שמו בשל היותו כוכב הלכת האדום, אבל עתה נאס"א פרסמה כי נמצאה שם דווקא חולית כחולה. הארגון פרסם תמונה של דיונת חול על אזור מכתש ליוט מר, אשר שופרה בכדי לקבל מבט טוב יותר על פני השטח של הכוכב הרביעי של השמש. התמונה צולמה על ידי מכשיר הסיור של מאדים (MRO) אשר מראה "שדה דיונות קלאסי בתאריך 24 בינואר 2018", כך לפי ההצהרה של נאס"א בהצהרה. התמונה צולמה על ידי מצלמת ה-HiRise של MRO.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיונה כחולה על הכוכב האדום (צילום: נאס"א)



נאס"א הוסיפה כי דיונה מסוימת זו "עשויה מחומר עדין ובעלת הרכב שונה מאשר סביבתה". תמונות ממאדים ממשיכות ללכוד את תשומת הלב של הציבור, במיוחד כמו כוכב הלכת שכרגע חווה סערת אבק מסיבית המאיימת על פעולות נאס"א במאדים. מוקדם יותר השבוע, תמונה נוספת התפרסמה על ידי המדען סיאן דוראן, גם הוא מצוות נאס"א, שהשיג תיעוד ממהלך סערת האבק הנזכרת לעיל, שזכה על ידי נאס"א לכינוי "חסר תקדים".

סופת האבק גרמה להרס רב על מאדים, אם כי רוב האזור המושך את הסקרנות האנושית לא נפגע, שכן הוא מסתמך על פלוטוניום ולא על אור השמש כמקור דלק. עם זאת, הרובוט שנשלח לתיעוד הכוכב ונמצא על מאדים במשך כמעט 15 שנים, לא היה כל כך בר מזל, נכנס למצב שינה במהלך הסערה, ועדיין לא התעורר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE