הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התאונה הקטלנית של מכונית אובר: המשטרה חשפה פרט מפתיע
דו"ח מקיף עם מסקנות התאונה פורסם לראשונה, ובו נטען כי האישה שהייתה אמורה למנוע כל סכנה, צפתה במהלך הנסיעה בתוכנית "דה ווייס" עד לרגעי הפגיעה; "מדיניות החברה לא מתירה שימוש במכישרים האלה", מסרה החברה. בעקבות זאת, המשטרה שוקלת להעמיד את האישה לדין על הריגה

המשטרה בעיר טמפי (Tempe) באריזונה פרסמה אמש (חמישי) מסמך בן 318 עמודים ובו כל ממצאי החקירה של התאונה הקטלנית שהתרחשה בחודש מרץ האחרון. כזכור, בתאונה נהרגה איליין הרצברג בת ה-49 לאחר שחצתה את הכביש ונפגעה ע"י מכונית אוטונומית של אובר. כתוצאה מן הדו"ח, המשטרה הכריזה על האירוע כ"תאונת דרכים שהיה ניתן למנוע אותה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


במכונית האוטונומית נהגה רפאלה וסקז, שהייתה אמורה להשתלט על ההגה במקרה שזוהתה סכנה. חוקרי המשטרה ביקשו לקבל גישה לחשבונה האישי באתרים נטפליקס, הולו ויוטיוב, דבר שהוביל לגילוי מפתיע: על פי המידע שהתקבל משירות הסטרימינג הולו, וסקז צפתה בתוכנית "The Voice" במשך 40 דקות, והאפליקציה נסגרה בשניות שלאחר התאונה. מצלמה שהוצבה בתוך המכונית זיהתה את האישה מורידה את המבט מהכביש 204 פעמים, ובדו"ח שפורסם נכתב כי "עיניה של הנהגת פנו לאותו מקום בכל פעם שהסירה את המבט מהכביש, וזה היה אזור הברך של רגל ימין". ההערכה היא שהיא צפתה בתוכנית בטלפון או בטאבלט שהציבה ליד רגלה.


זירת התאונה בטמפי (צילום: משטרת טמפי)


על פי המשטרה, וסקז עלולה לעמוד לדין על הריגה בעקבות התאונה. מחברת אובר נמסר כי "מדיניות החברה לא מתירה שימוש במכשירי טלפון או טאבלט בעת הפעלת מכוניות אוטונומיות. בקרוב נפרסם את השינויים שקבענו לתוכנית האוטונומית", כלשון ההודעה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE