הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ האריך בשנה את הסנקציות על קוריאה הצפונית: "עדיין מהווה איום גרעיני"
למרות פגישתו ההיסטורית עם קים ג'ונג און והצהרתו לפיה "קוריאה הצפונית אינה מהווה עוד איום גרעיני", הודיע הבית הלבן כי נשיא ארה"ב החליט להאריך את תוקף הסנקציות על המדינה הטוטליטרית

למרות ההתחממות ביחסים ופגישת הפסגה ההיסטורית בין דונלד טראמפ לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ב-12 ביוני בסינגפור, הודיע אתמול הבית הלבן כי הנשיא הורה להאריך בשנה את תוקף הסנקציות הכלכליות על המדינה הטוטליטרית המבודדת. זאת, כחלק ממדיניות "הלחץ המקסימלי" שלו. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וקים בסינגפור. הנשיא האמריקאי השאיר את החיוכים בצד. צילום: Saul Loeb/AFP/Getty Images


בהודעת הבית הלבן נכתב כי "הפעולות והמדיניות של ממשלת קוריאה הצפונית, כולל מרוץ החימוש הגרעיני שלה ופעולות פרובוקטיביות אחרות, שגורמות לחוסר יציבות, ממשיכות להוות איום יוצא דופן ונדיר עבור ארה"ב".

 

הארכת תוקף הסנקציות מגיעה למרות שרק ביום חמישי אמר טראמפ בישיבת הקבינט שלו כי קוריאה הצפונית "הפסיקה לשגר טילים, כולל טילים בליסטיים. הם משמידים את אתרי הניסויים שלהם. הם מפוצצים אותם. הם התחילו כבר בפיצוץ של אתר הניסויים הגדול ביותר שלהם". טראמפ הוסיף כי "הדבר הגדול הוא שזה יהיה פירוק מוחלט מנשק גרעיני - תהליך שכבר החל להתבצע".


טראמפ וקים. הפגישה ביניהם הוגדרה כמוצלחת מאוד. צילום: Getty Images


כזכור, ב-12 ביוני נפגשו לפסגה היסטורית הנשיא טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לפגישה שהוכרזה על ידיהם כ"מוצלחת מאוד" ואף הובילה לחתימה על מסמך עקרונות משותף ובו התחייבות לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. טראמפ אף אמר לעיתונאים שסיקרו את הפגישה כי "תהיה לנו מערכת יחסים נהדרת, אין לי ספק". קצת קשה להאמין שרק לפני חודשים אחדים כינה טראמפ את קים "איש הטילים הקטן" ואילו הקוריאנים מצידם איימו על ארה"ב במלחמה גרעינית.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE