הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נטפליקס פיטרה את דובר הרשת לאחר שאמר מילה גזענית מול עובדים
ג'ונתן פרידלנד אמר את מילת ה-N פעם אחת ולא הפסיק לאחריה. בפעם השניה עובדים התקוממו וזה כבר עבר את הגבול, ומנכ"ל הרשת הוציא לו מכתב פיטורים, ולשאר העובדים מייל הבהרה

נטפליקס פיטרה את הדובר הראשי של החברה לאחר שהשתמש מספר פעמים במילה "ניגר". ג'ונתן פרידלנד, שהיה חבר בכיר במערך יחסי הציבור, אמר לראשונה את המילה הגזענית לפני מספר חודשים בפגישה עם אנשי צוות היח"צ. לאחר מכן, באופן מפתיע, פרידלנד,  חזר על המילה שוב כאשר אנשי משאבי אנוש, שניהם אנשים שחורים, ניסו להסביר לו מדוע הדבר אינו מקובל עליהם. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטר לאחר שימוש במילת ה-N. פרידלנד


"האירוע השני אישר עבורי שמדובר בחוסר הבנה עמוק ומשמעותי, מה ששיכנע אותי לתת לג'ונתן ללכת עכשיו", אמר מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, בתזכיר לעובדים שהכריז על סיום העסקתו של פרידלנד. "כשאני חושב על זה, באירוע הראשון כבר הייתי צריך לעשות את הצעד הזה. זו מילה מכאיבה ומכוערת ואין להשתמש בה", הוסיף.

פרידלנד מצידו, ניסה תחילה להמעיט בערך מעשיו, ומזער אותם לכ"שגיאה של כמה מילים". הוא צייץ בטוויר כי "עליתי גבוה ונפלתי מהר - הכל בגלל כמה מילים", אך מהר מאוד מחק את הציוץ. לאחר מכן, כעבור שעתיים, ניסה פרידלנד תקן את הדברים בציוץ נוסף: "אני עוזב את נטפליקס אחרי שבע שנים. נפלתי בדבריי, והייתי חסר רגישות כשדיברתי עם הצוות שלי על מילים שפוגעות בקומדיה", כתב האיש שניהל את בעבר את דיסני וכתב לוול סטריט ג'ורנל.

"אני מרגיש נורא בגלל המצוקה שנגרמה לאנשים שאני אוהב. אני מרגיש כבוד שעבדתי עם צוות מבריק ומגוון שהיה חלק מההרפתקה שלי", הוסיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE