הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ארד קושנר: וושינגטון תפרסם את תכנית השלום למזרח התיכון, בין אם אבו מאזן ירצה או לא
יועצו הבכיר של טראמפ התראיין לעיתון הפלסטיני אל-קודס, ופקפק ביכולתו או ברצונו של המנהיג הפלסטיני לחתום על הסכם שלום: "העקרונות שלו לא השתנו 25 שנה"

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, אמר כי וושינגטון תכריז על תכנית השלום שלה למזרח התיכון גם אם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יצטרף. בראיון שפורסם היום (ראשון) בעיתון הפלסטיני אל-קודס, תהה קושנר - שעורך בימים אלה מסע פגישות עם מנהיגים שונים במזרח התיכון, אך לא עם אבו מאזן - לגבי יכולתו של מנהיג העם הפלסטיני לחתום על הסכם שלום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוכן לעבוד עם אבו מאזן, במידה וירצה. ג'ארד קושנר


אבו מאזן סירב לפגוש את אנשי הממשל של טראמפ בעקבות ההחלטה בסוף השנה שעברה להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות אליה. "אם הנשיא עבאס מוכן לשבת לשולחן המשא ומתן, אנחנו מוכנים לשתף עמו פעולה, ואם לא, אנחנו ככל הנראה נפרסם את תכנית השלום שלנו לציבור", אמר קושנר במהלך הראיון, "אני לא בטוח שלאבו מאזן יש את היכולת, או הרצון, לחתום על הסכם. יש לו את העקרונות שלו שלא השתנו 25 שנים".

דוברו של יו"ר הרשות, נביל אבו רודיינה, הגיב לדברים ואמר כי "הדרך לשלום ברורה - התחייבות לפיתרון שתי המדינות, מדינה פלסטינית בגבולות 67' עם ירושלים כבירתה. זוהי הדרך למשא ומתן או לכל פגישה שהיא".

קושנר, שביקר יחד השליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, ביקר בירדן, בסעודיה, בקטאר ובמצרים לפני שנפגש שלשום ואתמול עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. לדבריו, מנהיגי מדינות ערב מעוניינים בהקמתה של מדינה פלסטינית.

הנשיא טראמפ הודיע בעבר כי הוא יתמוך בפיתרון שתי המדינות, רק במידה ושני הצדדים יסכימו לכך. עם זאת, בראיון לאל-קודס סירב קושנר להתחייב להקמתה של מדינה פלסטינית. "אני לא מעוניין לדבר על פרטים מדוייקים של הסכם השלום שאנחנו מנסחים", אמר קושנר.


פלסטיני ברמאללה קורא את העיתון אל-קודס כשבשער הראיון עם קושנר, היום


התכנית צפויה להכיל פתרונות מפורטים לנושאי הליבה שנמצאים במחלוקת בין ישראל לפלסטינים, כגון גבולות, העתיד של ההתנחלויות, עתיד הפליטים הפלסטינים והסדרי ביטחון.

מומחים רבים לא בטוחים שלקושנר, שנשוי לבתו של טראמפ אוונקה, או לגרינבלט, יש את היכולת להגיע להסכם שלום באחד הסכסוכים העקשניים בעולם, בעיקר לאור העובדה שלשניהם אין רקע בדיפלומטיה. הניסיונות הקודמים של וושינגטון להביא להסכם שלום מוגמר עלו בתוהו בשנת 2014.

במהלך הראיון, שכותרתו "אני מוכן לעבוד עם הנשיא עבאס, אם הוא רוצה", פנה קושנר לעם הפלסטיני באופן ישיר. "יש לכם זכות לעתיד בהיר. עכשיו זה הזמן שבו גם הישראלים וגם הפלסטינים חייבים לחזק ולמקד מחדש את ההנהגה שלהם ולעודד אותם להיות פתוחים לפיתרון ולא לפחד מהניסיון".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE