הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האירופים מאיימים: אם טראמפ יטיל מכסים על ייבוא מכוניות - נגיב בהתאם
סגן נשיא הנציבות האירופית התייחס לדבריו של הנשיא מיום שישי האחרון. משרד המסחר הודיע כי יסיים בחודשים הקרובים את הבדיקה שתקבע אם ייבוא רכבים מאירופה מהווה סיכון לאומי

האיחוד האירופי יגיב להעלאת מכסים על ייבוא מכוניות לארצות הברית. כך אמר בכיר בנציבות האירופית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האירופים מאיימים לפגוע בתעשיית הרכב האמריקנית. אופנוע הארלי דייוידסון


הנשיא דונלד טראמפ איים ביום שישי כי יטיל מכסים בגובה 20 אחוזים על ייבוא מכוניות מתוצרת אירופית. טראמפ אמר את הדברים כחודש לאחר שממשלו פתח בבדיקה שמטרתה לבחון האם יבוא כלי הרכב מהווה סכנה לביטחון הלאומי.

"אם הם יחליטו להעלות את המכסים, לא תהיה לנו ברירה, שוב, אלא להגיב", אמר סגן נשיא הנציבות האירופית ג'ירקי קטאינן לעיתון הצרפתי לה-מונד. "אנחנו לא רוצים לריב על מסחר בפומבי באמצעות הטוויטר. עלינו לשים סוף להסלמה", אמר קטאינן בידיעה שפורסמה אמש (שבת).

ביום שישי צנחו מניות חברות הרכב האירופיות לאחר האיום של טראמפ. עם זאת, גם מניותיהן של יצרניות רכב אמריקניות, פורד וג'נרל מוטורס, ספגו ירידות שערים.

"אם המכסים האלה והמחסומים השונים לא יוסרו בקרוב, אנחנו נטיל מכסים בגובה 20 אחוזים על כל המכוניות שמגיעות לארצות הברית. תבנו אותן כאן!", צייץ הנשיא ביום שישי האחרון.
משרד המסחר קבע תאריך יעד לסיום הבדיקה - פברואר 2019 - שתקבע אם ייבוא כלי הרכב והחלפים מאיים על הביטחון הלאומי.

שר המסחר, וילבור רוס, אמר ביום חמישי כי משרדו מתכנן לסיים את הבדיקה בסוף החודש הבא, או בחודש אוגוסט. במהלך חודש יולי מתכנן המשרד לערוך שימוע ציבורי בנוגע לבדיקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE