הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כבר לא אויבים? פיונגיאנג הסירה את התעמולה האנטי-אמריקנית מהרחובות
במקום שלטי חוצות שמכנים את וושינגטון "רקובה ונגועת מחלות", מי שמסתובב בפיונגיאנג יוכל לראות שלטים שפשוט תומכים באיחוד הקוריאות. יש שינוי באוויר

פיונגיאנג מוחקת את רוב התעמולה האנטי-אמריקנית שלה, בעקבות שינוי המגמה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה לשנות את דעת הקהל המקומית על ארצות הברית? מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און


הפוסטרים שכינו את ארצות הברית "רקובה, נגועת מחלות ואומה של פיראטים", והפוסטרים שמבטיחים "נקמה חסרת רחמים" בכוחות הצבא האמריקניים בדרכם להיעלם מהמרחב הציבורי בקוריאה הצפונית.

במקום השלטים האלה תפסו את מקומם שלטים שקוראים לאיחוד חצי האי הקוריאני, וההצהרה עליה חתם המנהיג קים עם נשיא השכנה מדרום, מון ג'אי-אין, בחודש אפריל האחרון, שמבטיחה "שלום מתמשך".

מכיוון שקוריאה הצפונית עדיין נחשבת למדינה המבודדת בעולם, כשרק מעטים מתושביה זוכים לקבל חדשות מהעולם - לתעמולה המקומית יש חשיבות גבוהה מאוד בכל הנוגע לעיצוב דעת הקהל המקומית.

במשך עשורים רבים גינו שלטי החוצות ברחבי קוריאה הצפונית את ארצות הברית וכינו אותה ברוטלית, אימפריאליסטית, תוקפנית ותיארו אותה ככזו שרוצה להשמיד את המדינה המבודדת. במקביל, שלטי התעמולה הציגו גם את קוריאה הדרומית ואת יפן כמשתפות פעולה עם ארצות הברית.


שלטי חוצות בפיונגיאנג. כבר לא נגד ארצות הברית


עם זאת, מאז ה-12 בחודש, היום שבו נפגשו טראמפ וקים, תושבי קוריאה הצפונית זוכים לראות שלטי תעמולה אחרים שמעטרים את רחובות הערים. "כל הפוסטרים האנטי-אמריקניים שאני בדרך כלל רואה סביב כיכר קים איל-סונג ובחנויות, כולם פשוט נעלמו", אמר רוואן בירד, מנהל מסלול בחברת Young Pioneer Tours, לסוכנות הידיעות רויטרס. "במשך חמש שנים שאני עובד בקוריאה הצפונית, מעולם לא ראיתי אותם נעלמים לחלוטין".

נראה שגם הגלויות שמציגות טילים של קוריאה הצפונית שעושים את דרכם לעבר ארצות הברית הן נחלת העבר. גם המזכרות האנטי אמריקניות שנמכרו לתיירים כבר לא נמצאות בדוכנים. במקומם יש מזכרות לתיירים שמציגות את קוריאה המאוחדת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE