הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שמונה וחצי שעות בין הסדינים: אם אתם מבוגרים, זה מה שאתם צריכים
אורח החיים המודרני גורם לרבים לסבול ממחסור בשעות שינה למשך תקופות ארוכות. מצב זה עלול לגרור בעיות בריאות והפרעות שונות בתפקודי הגוף והמוח. כמה שעות אתם צריכים לישון על מנת להרגיש ערניים במהלך היום?

מחקר חדש מצא, כי מבוגרים צריכים לישון במשך 8 וחצי שעות ולא במשך 8 שעות, על מנת להשיג מנוחה מלאה. אורח החיים המודרני גורם למבוגרים לישון פחות מהדרוש להם, נוכח לחץ נפשי שנגרם מסיבות שונות, כגון יחס לא מאוזן בין עבודה לבין שאר תחומי החיים וזמן ממושך מול המסך.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כנסו למיטה ל-8 וחצי שעות ואפילו לא חצי שעה פחות

בפועל מבוגרים צריכים לישון יותר מאשר מה שממליצים מומחי שינה ואפילו כמה מחקרים שנערכו בנושא. ההנחיות האחרונות בנושא ממליצות על שינה של 8 שעות למבוגרים, על מנת שיוכלו להרגיש ערניים וחיוניים במהלך היום.

לאחרונה, אמר חוקר השינה, דניאל גרטנברג, כי יחד עם פרופ' אורפאו בוקסטון, מאוניברסיטת פן סטייט, הם מצאו כי משך השינה המומלץ למבוגרים הוא 8 וחצי שעות. חצי השעה הנוספת יכולה להסביר את הזמן בו נמצאים במיטה אך לא נמצאים במצב של שינה מלאה. לדברי גרטנברג, אם אדם נמצא במיטה 8 שעות, גם אם הוא ישן שינה בריאה ומלאה, הוא יצליח לישון באופן מלא רק 7.2 שעות. בהמשך לכך, אם שואפים לישון במשך 8 וחצי שעות, מי שישנים שינה בריאה ומלאה יזכו ב-8 השעות המומלצות.

עוד לדבריו, הממצא האמור מבהיר את הסיבה לכך שיש מי שחשים שהם לא במיטבם מיד כשהם מתעוררים. זרימת הדם במוח צריכה לשוב לרמה הנורמלית שלה לאחר מצב של שינה. זו הסיבה לכך שאנשים שעל אנשים לשהות חצי שעה נוספת במיטה; ככל שהם ישנו יותר, כך זרימת הדם במוח תשוב לרמה הנורמלית בקלות ובמהירות.

לחץ בעבודה הוא אחד הגורמים עיקריים למחסור בשינה

שינה היא אחד הגורמים לשמירה על בריאות טוב ותפקודים תקינים של הגוף. היא חוסכת אנרגיה ומסייעת לתאי הגוף להתאושש.  לדברי גרטנברג, יש מי שטוענים שהם מרגישים טוב לאחר 6 או 7 שעות שינה. אך השאלה היא האם הם מרגישים טוב יותר לאחר 8 וחצי שעות שינה.

יש לציין, כי בראש רשימת הסיבות העיקריות הגורמות למחסור בשעות שינה בקרב בני 50 ומטה, אפשר למצוא גם לחץ בעבודה והיות הורים לילדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE