הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נציג מועצת זכויות האדם של האו"ם הציג דו"ח ביקורת חריף על ארצות הברית
בדו"ח צויינו הפערים הגדולים שבין המעמדות הכלכליים והחברתיים והעובדה כי לאחרונה קוצצו המיסים המוטלים על העשירים. "ארה"ב עושה מעט מאוד בנדון"

פיליפ אלסטון, מומחה לזכויות אדם, מתח ביקורת על ארצות הברית ביום שישי על חוסר הצלחתה להתמודד עם העוני וכן על העובדה שקיצצה במיסים לעשירים. את הביקורת הוא העביר זמן קצר לאחר שוושינגטון פרשה ממועצת האום שמינתה אותו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ארה"ב לא עושה כלום". פיליפ אלסטון (צילום: David Shankbon)



"אי-השוויון הגדול בין ההכנסות בארה"ב רק יכול להחמיר בשל מדיניות קיצוץ המיסים של ממשל טראמפ", אמר אלסטון למועצת זכויות האדם של האו"ם בג'נבה. "בקצה אחד של הספקטרום, 40 מיליון אמריקאים חיים בעוני ו-18.5 מיליון מאלה חיים בעוני קיצוני", אמר. "בנוסף, מספר עצום של אמריקנים מהמעמד הבינוני עומדים על הקצה, כאשר 40 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת אומרים שהם לא יוכלו לכסות הוצאה לא צפויה של 400 דולר".

יום לפני שמסר אלסטון את הדו"ח שלו למועצה, הגדירה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, את מכתבו של אלסטון כ"מטעה ומונע משיקולים פוליטיים". "זה מגוחך שהאומות המאוחדות יבדקו את העוני באמריקה", אמרה, וטענה שממשלת טראמפ תתייחס ברצינות רבה לסוגיה, ואילו על האו"ם להתמקד במדינות שבהן המצב גרוע יותר.

מוקדם יותר השבוע הודיעה היילי כי ארה"ב מתנתקת מהמועצה, בה חברות 47 מדינות ותיארה אותה כ"בורסה של הטיה". אלסטון, מרצה למשפטים באוניברסיטת ניו יורק, השתמש בדבריה בנאומו ביום שישי, כדי להדגים את חששותיו לגבי העוני באמריקה. 

"אם כבר מדברים על בורות, הדו"ח שלי מפנה את תשומת הלב למה שראיתי באלבמה, כאשר שפכים הגיעו לגינות של אנשים שלא יכלו להרשות לעצמם לשלם 30,000 דולר עבור מערכות ספיגה משלהם באזור קרוב להפליא לבירת המדינה", אמר למועצה. לא היו בנמצא דיפלומטים אמריקאים בכדי להגיב על הדברים.

אלסטון דחה את האמירה שמשרדו מתעסק רק בארצות הברית, אמר כי בחן את נושא העוני גם במדינות אחרות וציטט מדו"ח שכתב על ונצואלה. "כאשר אחת המדינות העשירות בעולם עושה מעט מאוד עם העובדה כי 40 מיליון אזרחיה חיים בעוני, זה לגמרי מספק סיבה טובה לבדיקה", אמר.

הוא המליץ לחזק את התהליך הדמוקרטי האמריקני, לבחון כיצד ניתן להשתמש ב"מיסים סבירים "כדי לשפר את המצב החברתי והכלכלי של האמריקאים, ולספק טיפול רפואי אוניברסלי בארצות הברית מהסוג הקיים בכל המדינות המפותחות. "זה יציל מיליונים מאומללות, יחסוך כסף על טיפולי חירום, יגדיל את התעסוקה, וייצור כוח עבודה בריא יותר ופרודוקטיבי", אמר אלסטון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE