הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
16 מטוסי קרב: עסקת ענק בין לוקהיד מרטין לממשלת בחריין
יצרנית המטוסים חתמה על הסכם מול הממשל הפדרלי, במסגרתו תספק למדינת המפרץ את מטוס ה-F-16 סימן 70 החדיש. חיל האוויר הבחרייני יהפוך לראשון בעולם הערבי להטיס את המטוס בעל הטכנולוגיות המתקדמות. 150-200 עובדים חדשים יועסקו בעקבות ההסכם

יצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד-מרטין הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם חדש בינה לבין הממשלה הפדרלית, במסגרתה תספק 16 מטוסי קרב מתקדמים ביותר לחיל האוויר של בחריין עבור 1.2 מיליארד דולר. היות שמדובר במטוסי קרב, הממשלה צריכה לאשר את הרכישה, אך במקרה הזה היא הייתה פעילה יותר ואף תיווכה בין ראשי החברה לבין נציגי הממשלה הבחריינית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגם ה-F-16 סימן 70 (צילום: לוקהיד-מרטין)


במסגרת ההסכם, לוקהיד-מרטין תספק את אחד ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר בעולם, ה-F-16 סימן 70. מדובר באותו מטוס קרב מוכר, אך בעל טכנולוגיות מתקדמות ביותר, בדומה למטוס ה-F-35. מדינת המפרץ הפרסי תהיה הראשונה בעולם הערבי להפעיל את המטוסים המתקדמים הללו, והממשל האמריקאי יקווה כי הסכם זה יהפוך את המדינה לבת בריתה במשך שנים רבות.


מטוס ה-F-16 "הישן", שכבר בשירות חיל האוויר של בחריין (צילום: חיל האוויר הבחרייני)


כחלק מן ההסכם, כל המטוסים יורכבו במפעלי החברה בעיר גרינוויל (דרום קרוליינה), עובדה שתוביל ליצירת 150-200 מקומות עבודה חדשים. מלוקהיד מרטין נמסר כי החברה תעסיק עשרות עובדים נוספים מעבר לעובדי הייצור, לדוגמה מהנדסים. "המכירה הזו מדגישה את הביקוש ההולך וגדל למטוסי ה-F-16 החדשים", אמרה סוזן אוזטס, סמנכ"לית תוכנית ה-F-16 בחברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE