הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות המשבר: ג'נרל אלקטריק מכריזה על מהלך קריטי
יצרנית הענק הודיעה היום על מכירת מחלקת החשמל שלה לחברת Advent International תמורת מעל 3 מיליארד דולר, כחלק ממאציה להבריא מבחינה פיננסית. רק לפני חודש מכרה את חטיבת התעבורה בעבור 11 מיליארד דולר; כלכלנים בכירים מעריכים: ג'נרל אלקטריק רצתה להיפטר מהנכסים שרכש המנכ"ל הקודם, שעליו מועברת ביקורת קשה

ימים בודדים לאחר שהוצאה ממדד הדאו ג'ונס לראשונה מאז 1907, חברת ג'נרל אלקטריק (GE) הודיעה היום (ב') כי סיכמה על מכירתה של מחלקת החשמל שלה בעבור 3.25 מיליארד דולר. מחלקת החשמל, שמייצרת מנועי גז שמייצרים חשמל בעבור מקומות מבודדים, נמכרה לחברת Advent International, שתקבל בעבור הסכום את המותגים Jenbacher ו-Waukesha, וזאת בנוסף למספר מפעלי ייצור בארה"ב, קנדה ואוסטריה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



כלכלנים בכירים מסבירים כי המכירה נועדה בעיקר לצמצם את גודלה העצום של GE, אך גם לגייס כספים לטובת צמצום החובות שלה. סיבה נוספת שבגינה מכרה החברה את מחלקת החשמל היא הרצון להתרחק מהחלטות של המנכ"ל הקודם, ג'ף אימלט, שרכש את שני המותגים שנמכרו (Jenbacher ו-Waukesha) ב-2003 וב-2011, בהתאמה. כל תקופה כהונתו של אימלט נמצאת כעת תחת זכוכית מגדלת, שכן החלטות רבות שלו הובילו את החברה למצבה כיום. כזכור, לפני כחודש החברה מכרה את חטיבת התעבורה שלה לוובטק (Wabtec) בעבור 11 מיליארד דולר, וכעת עולה השאלה איזה מחלקה או חטיבה תהיה הבאה בתור להימכר?

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE